Logistiker till Bufab Kit

Codeq AB / Logistikjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Codeq AB i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige

Bufab är ett handelsföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning som Supply Chain Partner för inköp, kvalitetssäkring och logistik av C-Parts (skruvar, muttrar etc). Bufabs kunderbjudande Global Parts Productivity  syftar till att förbättra produktiviteten i kundernas värdekedja för C-Parts.

Bufab startades 1977 i Småland och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i 23 länder. Huvudkontoret ligger i Värnamo och Bufab har 935 medarbetare. Bufabs omsättning uppgick 2015 till cirka 2,5 Mdr SEK och rörelsemarginalen till 8 procent. Bufab-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm under kortnamnet "BUFAB".

Bufab Kit är specialiserat på fästelement, beslag och andra tillbehör för bygg- och möbelindustrin. Vår insikt om branschspecifika krav och marknadens utbud effektiviserar kundens inköpsprocess. 

Det som börjar med en skruv, kompletteras ofta med en vinkel, ett beslag eller en sammansatt detalj. Vi kan alltid leverera en lösning i rätt kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris. Bufab Kit har fått sitt namn efter den klassiska beslagspåsen som också är en viktig del av varumärket. Genom att tänka innovativt och lägga personlig energi i varje projekt förtjänar vi vårt förtroende. Vi är för närvarande drygt 25-talet anställda och omsätter cirka 125 Miljoner SEK. 

Bufab Kit förstärker sin organisation och söker därför en Logistiker. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett branschledande handelsföretag. Med högt kundfokus och högt ställda förväntningar på våra kundlöften kommer du att ingå i vårt backofficeteam bestående av fem teammedlemmar. Du rapporterar till Teamledaren för backoffice samt till företagets Inköpskoordinator.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Inköp och materialavrop. 
• Kontakter med inhemska och utländska underleverantörer.
• Underhåll och uppdatering av affärssystem.
• Värdera och analysera materialbehov och materialtillgång.
• Leveranskontroller. 
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter i teamet.

Vi vill att du som söker har kompetens motsvarande eftergymnasial utbildning eller motsvarande. Du behärskar med lätthet svenska och engelska i tal och skrift. Du har förmågan att hantera affärssystem och god förståelse för hur affärssystem stöttar logistik- och inköpsfrågor.

Som person vill vi att du är socialt kompetent med god förmåga att hantera relationer på ett professionellt och affärsmässigt sätt. Du gillar att hantera flera utmaningar samtidigt och har intresse för ständiga förbättringar. Dina personliga egenskaper präglas av flexibilitet, engagemang och din ambition att utvecklas i yrkesrollen.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN !

Anställningsvillkor: Heltid, tillträde enligt överenskommelse.

Placering: Värnamo.

Du ansöker om tjänsten på www.codeq.se snarast , dock senast 2016.05.16. Vi praktiserar löpande urval i denna rekryteringsprocess.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av Daniel Segerfeldt, 036-440 99 96 eller Christer Johansson, 0393-77 99 95.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-04-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Codeq AB

Adress
Codeq AB
Storgatan 47
56730 Vaggeryd

Kontorsadress
Storgatan 47

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2801158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Codeq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Codeq AB: