Logistiker/Projektledare

Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, Upphandlingsavdelninge / Inköpar- och marknadsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, Upphandlingsavdelninge i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen

Upphandlingsavdelningen ansvarar för både kommunövergripande och förvaltningsspecifika upphandlingar avseende varor, tjänster och entreprenader.

Med utgångspunkt i verksamheternas mål och uppdrag är vår viktigaste uppgift, att erbjuda kvalitativa upphandlingslösningar som är kostnadseffektiva även på lång sikt.

På avdelningen är vi fem engagerade upphandlare och en upphandlingschef, som tillsammans årligen genomför cirka 85 upphandlingar för sammantaget runt 400-500 miljoner kronor.

Vi söker nu en projektledare för ett implementeringsprojekt som rör kommunens egna varutransporter och upphandlingsprocess. Från dagens varuinköp med fri leverans, till varuinköp med samordnad varudistribution.

Publiceringsdatum
2018-10-30

Dina arbetsuppgifter


Arbetet innebär att skapa och förankra en projektplan, utforma nya arbetsrutiner för inköp av varor, upprätta underlag för upphandling av transportföretag, implementera digital transportplanering samt införa funktioner för uppföljning och support.

Förändringsarbetet sker i samarbete med representanter från berörda förvaltningar, främst inom områden som upphandling, måltidsservice och ekonomi. Respektive representant leder förändringsarbetet i den egna verksamheten, med stöd från dig som projektledare. Arbetet kommer också innebära ansvar för implementering av nya beställningsrutiner och leveranser av verksamheternas varuinköp, samt synkning av e-handelssystem och samordnad varudistribution.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör också ha erfarenhet från kommunal förvaltning eller annan stor organisation samt ha arbetat med förändringsuppdrag och i en projektledarroll. God datorvana är en förutsättning och vi ser gärna att du har erfarenhet av digital transportplanering med ruttoptimering och/eller implementeringen av e-handelssystem.

Vi söker en målinriktad och självgående projektledande logistiker som både planerar och följer upp det egna arbetet som rapporteras till en styrgrupp. Det krävs att du har ett stort driv och förmågan att engagera och leda förändringsarbetet, både internt i kommunen och externt mot kommunens varuleverantörer.

Som person är du flexibel, serviceinriktad, ansvarsfull och har ett uppriktigt intresse för logistikfrågor. Du är en lagspelare som delar med dig av tidigare erfarenheter och bidrar till en innovativ miljö och avdelningens utveckling. Tjänsten kräver god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Arbetstid och varaktighet
100%, visstidsanställning t.o.m. 2020-10-31 med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontaktperson för detta jobb
Kristian Silfverberg, upphandlingschef. Telefon: 0410-73 44 61

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag

2018-11-25 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast, efter överenskommelse. Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 2018/414
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristian Silverberg 0410-734461

Företag
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, Upphandlingsavdelninge

Adress
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, Upphandlingsavdelninge
Östergatan 71
23183 Trelleborg

Kontorsadress
Östergatan 71

Jobbnummer
4430425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, Upphandlingsavdelninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen, Upphandlingsavdelninge: