Logistiker och Ekonom till Centrala Stockholm
Veterankraft AB / Restaurangbiträdesjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla restaurangbiträdesjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Veterankraft AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-11-28Om företagetVeterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.
Om företagetEn Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss.
Om tjänstenFör kund räkning söker vi en glad ekomiassistent med ordningsinne och hjärta för rättvisa. Tjänsten kräver att du har en relevant ekonomisk utbildning och flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. Goda It-kunskaper krävs för att sköta webbshop, fakturering och CRM-system. Du ska kunna svara på kundfrågor så det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska väl.
Vår kund är ett socialt företag som tillverkar dunkar som renar och hettar upp vatten via solstrålning. Deras vision är att tillgängligöra en långsiktig, hållbar lösning för miljontals människor, främst kvinnor och barn som lever utan dricksvatten och rent, varmt vatten för hygien, och hushållsbruk. Vår kunds kontor finns i Stockholm.
Tjänsten är:
Tillsvidare och med en arbetstidsomfattning på 50%
Fast månadslön
ArbetsuppgifterDina huvusakliga arbetsuppgifter kommer att vara att sköta vår kunds ekonomi samt logistik
Bland annat ingår:
Fakturering och betalningar
Uppföljning och avstämning av leverantörs- och kundreskontran
Budgetering och uppföljning av projekt
Uppföljning, redovisning av försäljningssiffror
Ta fram rapporter inför styrelsemöten
Kontakt med redovisningsbyrå
Planera orderingång
Beställning hos fabrik, uppdatera orderstock, säkerställa leveranser, uppdatera leveransplan
Frakthantering av våra försändelser, bla kontakter med transportbolag, importagenter kunder och fabrik
Tull och exportfrågor
Kontorsansvaret innebär bland annat att:
Hantera web-shop och kundregister
Assistera VD med föredragsbokningar, resebokningar mm
Sköta posthantering
Ansvara för info-mail och infodesk.
Vem är du?
Du har en relevant ekonomisk utbildning och det är ett krav att du har flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. Mycket goda it-kunskaper krävs, både för att hantera CRM, faktureringssystem, web-shop och transportfrågorna, men även Excel för att hantera ekonomiuppgifterna.
Då vår kund agerar internationellt är det ett krav att du har mycket god förmåga att kommunicera på både engelska och svenska i såväl tal som skrift. Det är starkt meriterande om du har arbetat med transportfrågor och/eller i ett exportföretag.
Så ansöker duAnsökan sker genom vår hemsida
www.veterankraft.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVeterankraft AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9562".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Veterankraft AB (org.nr 556767-7694),
http://veterankraft.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 4966724
Observera att sista ansökningsdag har passerat.