Logistiker / Account management
Ceva Logistics (sweden) AB / Logistikjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ceva Logistics (sweden) AB i Sigtuna,
Göteborg eller i
hela Sverige CEVA i Rosersberg söker medarbetare till vårt team för Logistics Support där vi ansvarar för ett antal kunders globala order-, information- och godsflöden.
Publiceringsdatum2010-12-14Dina arbetsuppgifter• Handläggning och planering av kunds orderflöden;
dvs kommunikation, bokning av transporter, registrering, dokumenthantering, fakturering och rapportering.
• Bevaka leveranser och transporter, återrapportera till kund.
• Upprätta och hålla uppdaterad dokument kring tjänsten, såsom instruktioner och Standard Operating Process samt informera kollegor om dessa.
• Hålla regelbundna möten med kund och kollegor kring Kvalitetsmål och Key Performance Indicators.
• Arbeta med att ständigt förbättra processer och CEVA:s produkter gentemot dessa kunder.
• Tillse att kundernas behov och förväntningar uppnås genom att samarbeta med CEVA:s världsomspännande organisation.
• Kunna bistå kunder med vid nya utmaningar och projekt, t.ex. nya godsflöden, nya produkter etc.
• Att bygga, etablera, bibehålla och stärka relationerna med dessa kunder.
• Arbeta i nära samarbete med kund, CEVAs kommersiella och operativa avdelningar för att tillsammans utveckla kreativa och fungerande lösningar enligt krav och önskemål.
• Driva initiativ för att hitta kostnadseffektiva lösningar och se till att bevara CEVAs lönsamhet.
• Dagligen uppdatera data i interna tracking system och kommunicera med kollegor så att all övrig data (milestones) är up-to-date.
Befattningskrav/önskemål:
Dokumenterat duktig på att kommunicera med och haft liknande roll och/eller arbetat i kundtjänst-befattning tidigare.
Stor förståelse av internationell handel, frakter, fraktvillkor och led-tider inom olika transporter.
Skriva och tala flytande engelska. 75% av all kommunikation inom befattningen är i engelska.
Du är en doer, dvs en som tänker rätt och sedan har förmåga att alltid leverera och utföra uppgifter i rätt tid.
Förmåga att kunna prioritera arbetsuppgifter och arbeta självständigt till stor del.
Du är stresstålig och tycker om att jobba mot uppsatta mål och höga förväntningar.
Grundläggande servicekänsla och kunskap om logistik, distribution och lagerhantering.
God förhandlingsförmåga, affärsmannaskap och ärlighet gentemot kunder, kollegor och
leverantörer.
God kunskap i Microsoft Excel och van att kommunicera med epost i Outlook.
Arbetstider/Arbetsplats:
08.00-16.30 men förskjuten arbetstid kan förekomma. Viss kommunikation på kvällstid.
Arbetstiden kommer att fördelas mellan CEVAs kontor i Rosersberg och på plats hos kund (i Stockholm norr).
Möjlighet att utföra vissa arbetsuppgifter hemifrån enligt överenskommelse.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-12
Ange följande referens när du ansöker: CEVA20101213
Ansökan kan skickas till e-postadress:
per.grandin@cevalogistics.comFöretagCEVA Logistics (SWEDEN) AB
AdressCEVA Logistics (SWEDEN) AB
BOX 114
19046 STOCKHOLM-ARLANDA
KontorsadressSkansvägen 27
Rosersberg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-59440500
E-postadress:
per.grandin@cevalogistics.com Jobbnummer 800231
Observera att sista ansökningsdag har passerat.