Logistikchef Refrico

Platsa AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Platsa AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Har du erfarenhet inom supply chain management, lager och logistik? Är du dessutom redo att ta steget att utvecklas i en ny roll där du får möjlighet att forma tjänsten efter dig och dina kompetenser? Vi på Refrico växer och behöver förstärka vår organisation med en Logistikchef som vill bli en del av vår fortsatta tillväxtresa. Läs vidare för mer information om tjänsten och vad vi söker!

Refrico
Refrico är ett helägt dotterbolag till Frigotechnik Gmbh (http://www.frigotechnik.de/). Frigotechnik är en av de största kylgrossisterna i Tyskland med en omsättning motsvarande ca 1 100 MSEK om året. I koncernen ingår även Gerling Holz & Co (http://www.ghc.de/) som handlar med specialgaser. Båda bolag ägs helt av familjen Holz som drivit verksamheterna i flera generationer. Fördelarna med en riktig kylgrossist är många. Vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment och har kyltekniskt kompetent personal som mer än gärna står till tjänst. Allt för att du som arbetar med kyla ska få rätt produkt på rätt plats i rätt tid. Idag är vi 15 personer på vårt huvudlager/butik i Göteborg och behöver förstärka organisationen ytterligare med en Logistikchef. Kanske är det dig vi söker?

Tjänsten som Logistikchef
I Rollen som Logistikchef kommer du ha ett övergripande ansvar för de två sektionerna inköp och lager. Du kommer se till att de olika avdelningarna har de förutsättningar som krävs för en så friktionsfri och effektiv vardag som möjligt där man tillsammans strävar mot uppsatta mål. För att nå bästa möjliga resultat kommer du coacha, inspirera och vägleda personalen med löpande avstämningar och utvärdering av resultat. Dessutom kommer du aktivt arbeta med förbättrings- och effektiviseringsarbete och utvärdera befintliga processer och rutiner. Du kommer ha kontakt med våra leverantörer och upprätta policys och handböcker både internt och externt. Vi arbetar främst i Microsoft och i affärssystemet Hansa. Arbetet innebär även att avlasta operativt med bl.a. inköpsarbete, uppdatering av priser mm i affärssystem etc.
Exempel på arbetsuppgifter:

• Övergripande ansvar för inköp & lager
• Löpande coacha, leda och inspirera personal
• Regelbundna uppföljningsmöten med berörd personal
• Medverka i framtida ledningsgrupp
• Utveckla och implementera instruktioner, processer och policyer för inköp/lager
• Arbeta med att optimera fraktmöjligheter och lagerstrukturer
• Avtalsförhandling och utvärdering av leverantörer

Arbetstider måndag-fredag kl. 07:30-16:30 med möjlighet till flex.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en platt organisation där du som medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten, eftersom vi tror att delaktighet påverkar arbetsglädjen. Vi erbjuder också möjlighet till flex och friskvårdsbidrag.

Vem söker vi?
Vi söker dig som känner dig trygg med supply chain management, lager och logistik och dessutom har kunskaper inom inköp. Du trivs i en ledande befattning där du stöttar upp och finns där för dina kollegor och ger dem rätt förutsättningar att växa och utvecklas internt. Du motiveras av förändringsarbete och att utveckla och och implementera digitalisering för mer effektiva processer. Vi ser gärna att du är en ödmjuk "doer" som trivs med många kontaktytor och har lätt för att kommunicera i såväl tal som skrift. För dig är det viktigt att bibehålla en platt organisation där allas roll är lika viktig och där man tillsammans jobbar mot gemensamma mål.

Publiceringsdatum
2022-09-05

Kvalifikationer
• Minst 5 års erfarenhet från liknande tjänst
• Goda kunskaper i supply chain management, lager och logistik & inköp
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

• Tyska

Sista ansökningsdatum: 2022-10-15

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Göteborg

Välkommen med din ansökan! Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Platsa AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Platsa AB (org.nr 556952-8846), http://www.platsa.se

Arbetsplats
Platsa

Kontakt
Evelina Löfberg
evelina.lofberg@platsa.se
0733-28 18 60

Jobbnummer
6949068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Platsa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Platsa AB: