Logistikchef med IT-ansvar till Sportshopen

Tarasso AB / Inköpar- och marknadsjobb / Tanum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tanum, Strömstad, Munkedal, Sotenäs, Dals-Ed eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tarasso AB i Tanum, Strömstad, Munkedal, Sotenäs, Dals-Ed eller i hela Sverige

Tarasso AB

Företaget Swedemount grundades år 1991 och består bland annat av butikerna Sportshopen vilka är tio till antalet belägna på orterna Lysekil, Grebbestad, Tanumstrand, Strömstad, Charlottenberg, Töcksfors samt Nordby. Sportshopen tillhör en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Sortimentet består i huvudsak av sportkläder och skor från ledande märkesleverantörer. Företaget tillverkar, marknadsför och utvecklar även sitt eget varumärke SWEDEMOUNT, kläder som ska kunna användas under hårda klimat och ansträngningar. Genom att långsiktigt samarbeta med märkesleverantörer i kombination med egna varumärken har företaget skapat en omfattande tillväxt med fokus på gränshandeln. Företaget har drygt 150 st anställda och omsätter idag ca 400 MSEK. I maj månad i år öppnade Företaget nordens största sportbutik (14 000 m2) belägen i Tanumstrand/Grebbestad där också huvudkontoret är placerat.

Publiceringsdatum
2012-09-05

Om tjänsten
För att möta de utmaningar som vår fortsatta expansion innebär och för att ta nästa steg i vår utveckling, söker vi en erfaren och affärsorienterad Logistikchef med ansvar för att leda utvecklingen av vår logistikfunktion, hela vägen från leverantör till kund.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt huvudkontor i Tanumstrand utanför Grebbestad, Bohuslän.

Dina arbetsuppgifter
Som Logistikchef ansvarar du för det fysiska varuflödet från leverantörer till butik och från butik till butik. Inom ditt ansvarsområde ligger också att ansvara för IT-utveckling och IT-drift i samråd med specialistfunktionerna.
Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Ditt ansvarsområde kommer att bestå av funktionerna Logistikadministration, Lagerstyrning samt IT/butikssupport, där du sammanlagt har ett chefsansvar för drygt 10 personer som under högsäsong/toppar växer till ca 50 medarbetare.

Profil
Förutom relevant utbildning har du gedigen erfarenhet av logistik, gärna i större detaljhandels-företag. Du har ett tydligt kundfokus och förmåga att se verksamheten i ett helhetsperspektiv. Självklart behärskar du engelska i tal och skrift.

• Kvalifikationer - högskoleexamen inom logistik eller IT. Alternativt har du uppnått likvärdig kompetens genom annan utbildning kombinerat med en kvalificerad erfarenhet från liknande tjänst
• erfarenhet av brett logistikansvar inom området snabbrörliga konsumentvaror
• erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem gärna Navision
• hög beställarkompetens inom IT-området
• erfarenhet kring projektledning
• du sätter samarbete högt och är bra på att skapa effektiva team av engagerade och motiverade medarbetare.
• det är meriterande om du har tidigare chefserfarenhet.

Du är välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 23 september. 

För mer information kontakta Staffan Melin 070-689 46 24,
staffan.melin@tarasso.se  på Tarasso AB som ansvarar för denna rekrytering.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Ansök via länken nedan "Sök tjänst"

Arbetstider och omfattning
100 tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 2012/32
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Staffan Melin, 070-689 46 24

Företag
Tarasso AB

Adress
Tarasso AB
Norra Hamngatan 7
45130 Uddevalla

Jobbnummer
1331944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tarasso AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tarasso AB: