Logistikansvarig till Svensk Bygglogistik i Linköping

Svensk Bygglogistik AB / Logistikjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Bygglogistik AB i Linköping, Örebro, Skövde, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med? Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Publiceringsdatum
2017-07-12

Dina arbetsuppgifter
Som logistikansvarig hos oss på Bygglogistik har du ett funktionsansvar på ett av våra byggprojekt i Linköping. Huvudfokus blir att säkerställa så att vår utförda logistikanalys efterföljs under hela projektet, något som görs i nära samarbete med Bygglogistiks övriga team på plats och med stöd av en teknisk konsult.

Funktionsansvaret för vår logistikentreprenad innebär främst; daglig styrning, rapportering och statistiksammanställning, säkerställa transportvägar och lossningsplatser, struktur och planering - inkluderat samordning, genomförande och uppföljning av diverse möten såsom t.ex.; veckovisa APD- och logistikmöten, veckomöten med projektpersonal samt löpande informationsmöten med leverantörer och entreprenörer. Som logistikansvarig arbetsleder du våra leveransplanerare och mottagningskontrollanter inne på projektet.

I övrigt ingår följande arbetsuppgifter för att optimera logistiken och flödena på vårt byggprojekt på bästa sätt; samordning av APD-förändringar, anpassning av projektspecifika APD-planer i Bluebeam, administration av vårt logistiksystem LogNet inkluderat introduktioner, uppföljning, nyttjandegrad och avvikelserapportering samt uppföljning och styrning av våra intransporter i samråd med vår intransportansvarig.

För att lyckas i rollen:

Som person är du ansvarstagande och har inga problem med att leda såväl dig själv som andra framåt mot uppsatta mål. Ditt ledarskap genomsyras av tydlighet och ödmjukhet, där du får med dig personer din arbetsvardag. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt hålla i diverse möten, bör du trivas med att samordna-, framföra- och förmedla relevant information till den/de som behöver den för bästa tänkbara logistikflöde kopplat till vår affär och åtagande. Du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och värnar alltid om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer. Du förstår vikten av att upprätthålla ordning och reda och trivas med att följa fungerande rutiner och processer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden troligen inom bygg- och/ eller inom logistikområdet. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik och transportflöden och då gärna ifrån byggbranschen.

Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

Så ansöker du
För mer information om vår verksamhet: [www.bygglogistik.se] (http://www.bygglogistik.se) .

Ansök senast 6 augusti 2017. Vi tillämpar löpande urval. Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67. Tillträde enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pierre Nyberg

Företag
Svensk Bygglogistik AB

Adress
Svensk Bygglogistik AB
Ullevigatan 19
41140 Göteborg

Kontorsadress
Ullevigatan 19

Jobbnummer
3602868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Bygglogistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Bygglogistik AB: