Logistikansvarig
Biltema Skellefteå AB / Lagerjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Biltema Skellefteå AB i Skellefteå Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på fler än 90 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 14 miljoner exemplar per år. Under de närmaste åren skall ett flertal nya varuhus öppnas.
I november 2012 beräknas vårt nya varuhus öppna i Skellefteå. Inför detta söker vi nu en välorganiserad Logistikansvarig.
Rollbeskrivning:
Som Logistikansvarig bär du ansvaret för att arbeta fram rätt rutiner för varuflödet till och från varuhuset där det bland annat innefattas orderläggning, mottagningsrapportering samt returer av gods. Du har det övergripande ansvaret för varulagernivån och beställningen samt att leverans sker utan avvikelse.
Beställningspunkter och leveranspunkter ser du till så att de är uppdaterade efter varuhusets behov och årstider, och artikelvården i butiksdatasystemet ligger på ditt ansvar. Utöver det ser du till att inventeringar görs enligt lagda rutiner samt att lagret hålls rent och snyggt.
Tjänsten som Logistikansvarig medför en nyckelroll där du ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen. I och med din roll i ledningsgruppen förväntas du vara delaktig och engagerad i de beslut som fattas samt vara ett gott föredöme och en god representant för Biltema. Jour vissa helger och kvällar samt öppning av varuhuset förekommer i denna tjänst.
Publiceringsdatum2012-06-15KvalifikationerDu är en person som jobbat inom detaljhandeln i flera år samt innehar truckkort. Vi värdesätter din kunskap kring brandsäkerhet och arbetsmiljö och du har en fallenhet för organisering och planering varigenom du har förståelse och förmågan att se helheten. Att hantera såväl personal som kundmöten är inget nytt för dig och vi ser att du är en initiativ- och ansvarstagande person med hög servicekompetens. I din roll är du flexibel för att kunna tillmötesgå eventuella nya eller tillfälliga arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du har kompetens/intresse inom några av våra produktområden och att du delar Biltemas värderingar, enkelhet, sparsamhet, handlingskraft, ordning och reda samt flexibilitet.
Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!
Arbetsplats/placering: Skellefteå
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid
Har du frågor kring tjänsten kontakta:Carina Ehk: +46-10-490 1550
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.
Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.
Övriga tjänster till Biltema Skellefteå utannonseras efter sommaren.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Ehk, +46 10-490 1550
FöretagBiltema Skellefteå AB
AdressBiltema Skellefteå AB
Kajpromenaden 21
25267 Helsingborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1274523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.