Logistikanalytiker till marknadsledande fordonsföretag

Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Lerum, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Har du ett intresse för logistik och lagerhantering? Har du en god analytisk förmåga? Trivs du med att arbeta i en internationell miljö? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2017-03-08

Om tjänsten
Du kommer att arbeta på en logistikavdelning som ansvarar för att, på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt, säkra reservdelar inom eftermarknaden till bolagets olika lager globalt. Ansvaret innebär att balanserna rätt lagernivå av reservdelar hos kunder och återförsäljare, till lägsta möjliga kostnad för kapitalbindning och transportkostnader. Teamet i Göteborg ansvarar för tillförseln av reservdelar från centrallagren i Europa till ett tjugotal distributionscentraler globalt.
I rollen som logistikanalytiker kommer du att ansvara för lagerplaneringen genom att analysera påfyllnadsgrader för att säkerställa tillgängligheten och påfyllningen av reservdelar från centrallagret ut till distributionslagren inom ditt markandsområde.
I det dagliga arbetet analyserar du inköpsförslag utifrån systemen, likväl som hanterar restorder och kritiska lagernivåer. Detta görs för varje påfyllnadsflöde och baseras på efterfrågan för respektive marknad.
Annan väsentligt del i rollen innefattar att analysera och följa upp prestationer, rapportera och att omedelbart vidta korrigerande åtgärder vid avvikelser.
I rollen kommer du att ha daglig kommunikation med interna intressenter likväl som globala partners och tillsammans arbeta proaktivt för att finna lösningar på befintliga eller potentiella problemområden. Teamet har en aktiv roll för att förbättra de dagliga processerna, där löpande förbättringsarbete är ett fokusområde.

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, matematik/statistik eller likvärdigt. Du kan också ha likvärdig arbetslivserfarenhet. Din erfarenhet av att arbeta med lagerlogistik gör att du snabbt kommer in i din nya roll och du har med fördel praktiskt erfarenhet av löpande förbättringsarbete. Med mycket goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift, kommer du att kommunicera på ett effektivt sätt i organisationen. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Vi ser även att du har goda datorkunskaper och är en van användare av större affärssystem och MS Office. Det är meriterande om du har erfarenhet utav VBA och .NET.

Som person har du en god prioriteringsförmåga, du trivs du med att arbeta självständigt och att driva ditt eget arbete. Din förmåga att hantera flera interna och externa kontakter samt att arbeta i en stor, global organisation i ett högt tempo kommer att hjälpa dig på det här uppdraget. Vi tror att du är snabblärd, har mycket god kommunikations- och presentationsförmåga samt uppskattar att arbeta i nära kontakt med ditt team och andra personer runt i organisationen.

Viktigt för tjänsten är:
• Kunskap inom logistik och lagerhantering
• Behärskar engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift
• God analytisk förmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev på engelska.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Behija

Företag
Modis Sweden AB

Adress
Modis Sweden AB
Postgatan 28
41110 Göteborg

Kontorsadress
Postgatan 28

Jobbnummer
3362347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Modis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Modis Sweden AB: