Logistikadministratör till Schenker Dedicated Services AB i Ggb!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenheter utav att skriva, lösa och läsa formler i Excel? Är du som person förändringsbenägen med ett öga för förbättringspotentialer? Har du också tidigare erfarenhet utav att arbetat inom transportbranschen? Då har vi på Adecco Office & HR uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2017-01-18Om tjänstenSom logistikadministratör kommer du att arbeta i ett team om två, där du självständigt ansvarar för administration, analys och rapporteringsarbete.
Detta innefattar att samla in information kring alla utgående transporter (väg, flyg samt sjö), vilket sedan skall analyseras och sammanställas i en utvärdering kring leveransprecision. Slutligen ansvarar du för att ta fram en rapport och presentationsmaterial i power point där du presenterar detta för kund. Du kommer i stor utsträckning att arbeta med Excel som verktyg, där du gör Excel-räkningar skapar makron, formler, datablad, pivot tabeller och grafer med mera. Dina kontaktytor kommer att omfatta kommunikation extern med kund likväl som internt med Schenker globalt.
Andra ansvarsområden kring rapporteringsarbetet innefattar utvecklings- och förbättringsarbetet. Utöver detta kommer du även att vid behov få stötta den operationella verksamheten med att ansvara för bokningar, spårning och rapportering.
Om dig
Du trycker om att analysera data och att göra Excel räkningar kommer att trivas i den här tjänsten som logistikadministratör. Med dina tidigare erfarenheter, av att arbeta med Excel som verktyg och kunskaper i att skriva, lösa och läsa formler, så kommer du att ha rätt förutsättningar för att axla rollen. Även dina tidigare erfarenheter från transportbranschen kommer att ligga till din fördel i ditt arbete. Du har också goda kunskaper i Power Point och är van vid att ta fram presentationsmaterial och att hålla presentationer. Som person har du lätt för att sätta dig in i nya system och det är högt meriterande om du har kunskap i Qlikview.
Du har en god kommunikativ förmåga och då du kommer att arbeta i en global organisation så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Behärskar du även det svenska eller tyska språket så kommer det att ligga till din fördel i tjänsten. Du som person har en god analytisk förmåga och du har ett noggrant arbetssätt. Vidare vågar du utmana befintliga arbetssätt, med en god förmåga att se utvecklings- och förbättringspotential. Är du också service minded och har en positiv inställning så är detta rollen för dig!
Viktigt för tjänsten är:
• Mycket goda kunskaper i Excel och Power Point
• Erfarenhet ifrån transportbranschen
• Behärskar det engelska språket obehindrat i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående. Som konsult kommer du få en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att pågå fram till sista mars inledningsvis, där det för rätt person kan komma att finnas möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till vardagar kl. 08.00-17.00 med möjlighet till flextid. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3269847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.