Logistikadministratör till multinationellt företag

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Älmhult, Osby, Ljungby, Markaryd, Olofström eller i hela Sverige

Är du en duktig administratör? Har du goda erfarenheter av administration med fokus på logistik? Då är tjänsten som logistikadministratör hos vår kund något för dig!

Om jobbet
Vår kund är ett stort internationellt företag och har idag varuhus i 43 länder och 2015 hade företaget ca 155 000 medarbetare. Du kommer att vara placerad i Älmhult. I din roll som logistikadministratör kommer du att boka transporter efter ett i enlighet med det transportschema. Du kommer i din roll att till stor del använda engelska som arbetsspråk. Du kommer att jobba med:

• avvikelserapporter och tulldokumentation

• att assistera i det allmänna mailinflödet till transport- och logistikavdelningen.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete med inriktning på logistik. Vi ser att du har goda kunskaper inom Office paketet. Din tidigare erfarenhet av arbete med affärssystemet Movex/ Lawson M3 ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. Det här är ett jobb för dig som är strukturerad, organiserad och som respektera deadlines.

Viktigt för tjänsten är:

• svenska och engelska i både tal och skrift

• erfarenhet av affärsystemet Movex

• att du kan jobba hela sommaren

Om anställningen
Tjänsten som logistikadministratör är ett konsultuppdrag med start 13 februari. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget fram till 31 augusti och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos vår kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Kabbenäs på 073- 684 75 25, mejl: malin.kabbenas@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid 13/2- 31/8

Publiceringsdatum
2017-01-11

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Kabbenäs +46 73-684 75 25

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Klostergatan 2
35230 VÄXJÖ

Kontorsadress
Klostergatan 2

Jobbnummer
3255940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: