Logistikadministratör / inköpsassistent

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vår kund är en global produktionskoncern vars svenska filial har cirka 100 anställda med säte i Järfälla.

Tjänsten

Som logistikadministratör / inköpsassistent får du möjligheten att arbeta i en bred roll som innebär såväl inköpsarbete men även praktiska uppgifter såsom mottagning av gods. Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd via Placera Personal men arbeta hos vår kund. Vi söker dig som har möjlighet att påbörja uppdraget 1 april 2016 och det sträcker sig initialt till juni 2017. Efter detta kan kan det finnas möjlighet till ytterligare förlängning.

Publiceringsdatum
2016-02-04

Dina arbetsuppgifter
Som logistikadministratör / inköpsassistent har du bl a följande uppgifter

• Materialförsörjning till produktionen
• Ansvara för lagernivåerna av direkt och indirekt material, genomföra lagerinventeringar
• Ta emot inkommande gods
• Lägga inköpsorder och leveransbevaka inkommande gods
• Uppdatera lagerstatus och rapportera produktionssiffror
• Övriga kontorsadministrativa uppgifter
• Back up för skeppningsansvarig

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som logistikadministratör / inköpsassistent tror vi att du har följande bakgrund

• Gymnasiekompetens, gärna påbyggd med relevant utbildning inom inköp/logistik
• 2-3 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Kunskap i Oracle är starkt meriterande

Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya förutsättningar och har ett lösningsorienterat och proaktivt arbetssätt. Vidare är du en person som kan rycka in och hjälpa till där det behövs och du har en hög ansvarskänsla samt en god samarbetsförmåga.

Är du intresserad av tjänsten som logistikadministratör / inköpsassistent, tveka inte att skicka din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sökord: logistikadministratör, inköpsassistent, Oracle

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Start 1 april 2016 t o m juni 2017

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Rönnberg, Rekryterare 08-586 22 731

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2652944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: