Logistikadministratör

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-08-23

Om tjänsten
En av våra kunder inom logistikbranschen söker nu en ny medarbetare som kommer att arbeta med att den administrativa sidan av företagets exporttransporter, exempelvis kontroll utav handelsfakturor, kontroll utav EDI överföringar, rapportering till faktureringsavdelningen samt matcha fraktsedlar och tullfakturor mot varandra. Du ansvarar för att matcha gods och föra in information om mottagare, kolli, kg och värde i affärssystemet. Dokumentet skickas sedan till Tullverket som godkänner frakten och därefter kan godset gå iväg. Arbetstiderna är tvåskift med varannan vecka 08-17 och 14-22.

Om dig
Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gillar att ha tight dialog med dina kollegor, så kommer du snabbt komma in i rollen som logistikadministratör. I övrigt ser vi gärna att du har erfarenhet av serviceinriktade arbeten med mycket administration. Du har goda datorkunskaper och behärskar såväl engelska som svenska i tal och skrift.

Är du kommunikativ, beslutstagande och serviceminded är detta tjänsten för dig! Du är den som vågar fråga om du inte förstår och du har lätt för att snappa upp information. Detta jobbet bygger på deadlines och det krävs en viss stresstolerans för att du ska trivas i denna miljö. Vi ser att du har lätt för att samarbeta med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Uppdraget som logistikadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start i april. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få två tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Tahir Nebi på 073-684 77 95.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-22
Ange följande referens när du ansöker: ref-25657
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tahir Nebi

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO

Kontorsadress
Gustavsviksvägen 7

Jobbnummer
4305677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: