Logistik-koordinator till Astra Zeneca
Jurek Rekrytering & Bemanning / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Södertälje,
Ekerö,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-11-18Dina arbetsuppgifterDu är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.
Din roll
Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna till ett antal exportmarknader. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via mail, telefon och lync. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.
Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.
Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.
Vem är du?
Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är eftergymnasial utbildning med inriktning på exportadministration, spedition, logistik eller annan serviceindustri. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund på Astra Zeneca. Tjänsten kommer påbörjas omgående och pågå till sista augusti 2016 med chans till överrekrytering till kund. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Nina Grundström på 0708-955982 eller
nina.grundstrom@jurek.se Ansök på
www.jurek.seOm företagetJurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-02
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3120
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Grundström
nina.grundstrom@jurekbemanning.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2534644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.