Logistik- och Supportchef

Carla AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2024-03-21


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carla AB i Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Om Carla

Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Vårt mål är att fler människor ska kunna uppleva fördelarna med att köra elbilar. Därför har vi skapat det säkraste, mest bekväma och transparenta sättet att sälja, köpa eller leasa en elbil på. Carla grundades år 2020 i Stockholm och vi befinner oss i en spännande tillväxtfas.

4 år efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 500 omdömen och en imponerande 4,8/5 i betyg. På Trustpilot kan du läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se

Om rollen
Är du redo att ta ledningen i en nyckelroll där du får möjlighet att forma framtidens logistik- och supportfunktion? Som Carlas Logistik- och Supportchef kommer du att driva resultat, sätta och uppnå våra mål och vara nyckeln till vår fortsatta framgång. Du tar ansvar för rekrytering och utveckling för att bygga ett vinnande team. Genom att arbeta tvärfunktionellt ser du till att vi levererar enastående service till våra kunder. Du vet hur man optimerar resurser för att säkerställa att vi alltid har kapaciteten för att möta våra mål och överträffa kundens förväntningar. Vidare är du en motor för ständig utveckling och innovation inom teamen för att säkerställa att vi fortsätter att leverera högkvalitativ service och support. Vi söker efter en trygg och engagerad ledare som kan utveckla ett starkt team och avdelningar med organisatorisk komplexitet

Carlas logistikteam består idag av 2 planners, 1 Operations Manager Logistics samt 4 deltidare. Dessutom har vi en växande förarpool bestående av ca 60 deltidsanställda förare. Logistikteamet planerar och bokar upphämtningar och leveranser av bilar samt tar hand om våra förare med målet att skapa en exceptionell kundupplevelse och arbetsplats samt kostnadseffektiva ochsnabba transporter. Vårt Supportteam består idag av 3 medarbetare som utöver att hjälpa kunder och lösa problem som uppstår vid leverans och upphämtningar. Du ansvarar också för våra exportprocesser samt rapportering som ligger till grund för Carlas förbättringsarbete.

Övergripande ansvar

• Resultatansvar enligt specificerade mål

• Personalansvar och medarbetarnöjdhet, inklusive rekrytering, onboarding, performance management och kvalitet

• Uppföljning och ledning av teamens arbete

• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa effektivitet och kundnöjdhet

• Identifiera förbättringsmöjligheter kopplade till verktyg, processer, mätning och arbetssätt

• Säkerställa enastående kundupplevelser och support

Logistik:

• Se till att vi håller våra kostnads, ledtids och kundnöjdhetsmål

• Ansvarig för bokning av upphämtningar och leveranser enligt SLA

• Säkerställa kapacitet och tillgänglighet av förare för att möta volymprognoser

Support:

• Upprätthålla svarstider enligt SLA

• Implementera åtgärder för att sänka kostnader och minska antal supportärende

• Mäta och förbättra NPS (Net Promoter Score) och Carlas Trustpilot-resultat

• Minska beroendet av andra avdelningar genom process- och kompetensutveckling inom teamet

• Ansvara för kostnadsrapportering och kategorisering av kundärenden

Publiceringsdatum
2024-03-21

Kvalifikationer
• Minst 5 års erfarenhet av av roll med personalansvar

• Relevant Universitetsexamen

• Erfarenhet av daglig transportplanering och optimering i scale- eller startup miljö

• B2C-erfarenhet och förståelse för variationer i volym, kundnära verksamhet och kostnadseffektivitet

• Analytisk förmåga och erfarenhet av dataanalys

• Flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt

• Erfarenhet av projektledning och tvärfunktionella projekt

• Stark kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga med andra avdelningar

• Talar flytande Svenska och Engelska

Vad vi erbjuder dig:
Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt.

Utöver det så erbjuder vi:

• Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar online

• En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte hårdare. Vi på

• Carla tror att balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt och hållbart företag

• Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald

• Konkurrenskraftig grundlön och andra trevliga förmåner

• Fantastiska, drivna och kompetenta kollegor

Vill du bli vår nya kollega?
Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Carla AB (org.nr 559277-3492)

Arbetsplats
Carla

Kontakt
Sandra Palm
sandra.palm@carla.se
+46738048262

Jobbnummer
8558438


Prenumerera på jobb från Carla AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carla AB: