Logistik- och bilpoolansvarig

Sandvikens kommun, Servicekontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Servicekontoret i Sandviken

Servicekontoret svarar för intern service till kommunens olika verksamheter i form av städservice, kostservice,
verksamhetsvaktmästare, distributionscentral och kommunens bilpool.
Vi ligger organisatoriskt under kommunstyrelseförvaltningen.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.




Publiceringsdatum
2019-11-29

Arbetsuppgifter
Har du ett starkt kundfokus, goda administrativa kunskaper och ser möjligheter istället för problem?
Då kan det vara dig vi söker! Clockwork hjälper nu Sandvikens kommun att hitta dig som vill ta ansvar för och driva vidare vår bilpool och distributionscentral. Läs vidare för att få veta mer!
Som logistik- och bilpoolsansvarig arbetar du på Sandvikens kommuns servicekontor, som ansvarar över servicetjänster såsom måltidsverksamhet, städservice, verksamhetsvaktmästare, post, bilpool och distributionscentral. Sedan hösten 2019 driver Sandvikens kommun en distributionscentral i egen regi, där alla kommunens leveranser samlastas för vidare transport. Alla transporter från distributionscentralen sköts av en extern leverantör, som ansvarar för personal och fordon. Distributionscentralen startades utifrån miljö- och säkerhetsaspekter, där stora delar av målen uppnåtts i och med exempelvis att antal körda mil för transporter har halverats samt att säkerheten ökat markant.
Ditt uppdrag blir att driva och vidareutveckla samarbetet med kommunens transportpartner utifrån nuvarande avtal samt bidra vid kommande upphandlingar. Inom kommunen motiverar och skapar du förståelse för projektets mål och fokuserar på lösningar i samarbete med kunden. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och fungerar som en länk mellan kommunen och transportpartnern.
Du ansvarar även för vår bilpool som består av cirka 150 fordon, där du är delaktig i upphandlingar, ansvarar för avtal samt utbildar och följer upp kommunens användning av fordonen. På ditt bord ligger även att beställa och lämna ut fordon samt ansvara för verksamhetssystemet Zenit som hanterar administrationen av alla fordon. Du kommer även att ingå i servicekontorets ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har relevant utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du en examen inom logistik på högskolenivå ser vi det som meriterande. Då det ingår en del administration i tjänsten ser vi att du har god datavana och känner dig bekväm i Officepaketet, framförallt i Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska lyckas i rollen är du stresstålig, serviceinriktad och prestigelös. Du trivs med att arbeta självständigt med varierade arbetsuppgifter på ett mindre kontor med varm och familjär stämning. Din kommunikativa förmåga är god och du har ett pedagogiskt förhållningssätt. Som person är du analytisk, noggrann och organiserad där du har förmågan att hitta en bra balans mellan operativt och strategiskt arbete.

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar Sandvikens kommun med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Pernilla Antonsson på pernilla.antonsson@clwork.se Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så ansök så snart som möjligt dock senast 2019-12-11 via www.clockworkpersonal.se.
Välkommen med din ansökan!

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Servicekontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "95-15".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Servicekontoret

Jobbnummer
4979039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Servicekontoret: