Logistik- och bilpoolansvarig
Sandvikens kommun, Servicekontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Servicekontoret i Sandviken Servicekontoret svarar för intern service till kommunens olika verksamheter i form av städservice, kostservice,
verksamhetsvaktmästare, distributionscentral och kommunens bilpool.
Vi ligger organisatoriskt under kommunstyrelseförvaltningen.
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
Publiceringsdatum2019-11-29ArbetsuppgifterHar du ett starkt kundfokus, goda administrativa kunskaper och ser möjligheter istället för problem?
Då kan det vara dig vi söker! Clockwork hjälper nu Sandvikens kommun att hitta dig som vill ta ansvar för och driva vidare vår bilpool och distributionscentral. Läs vidare för att få veta mer!
Som logistik- och bilpoolsansvarig arbetar du på Sandvikens kommuns servicekontor, som ansvarar över servicetjänster såsom måltidsverksamhet, städservice, verksamhetsvaktmästare, post, bilpool och distributionscentral. Sedan hösten 2019 driver Sandvikens kommun en distributionscentral i egen regi, där alla kommunens leveranser samlastas för vidare transport. Alla transporter från distributionscentralen sköts av en extern leverantör, som ansvarar för personal och fordon. Distributionscentralen startades utifrån miljö- och säkerhetsaspekter, där stora delar av målen uppnåtts i och med exempelvis att antal körda mil för transporter har halverats samt att säkerheten ökat markant.
Ditt uppdrag blir att driva och vidareutveckla samarbetet med kommunens transportpartner utifrån nuvarande avtal samt bidra vid kommande upphandlingar. Inom kommunen motiverar och skapar du förståelse för projektets mål och fokuserar på lösningar i samarbete med kunden. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och fungerar som en länk mellan kommunen och transportpartnern.
Du ansvarar även för vår bilpool som består av cirka 150 fordon, där du är delaktig i upphandlingar, ansvarar för avtal samt utbildar och följer upp kommunens användning av fordonen. På ditt bord ligger även att beställa och lämna ut fordon samt ansvara för verksamhetssystemet Zenit som hanterar administrationen av alla fordon. Du kommer även att ingå i servicekontorets ledningsgrupp.
KvalifikationerDu som söker tjänsten har relevant utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du en examen inom logistik på högskolenivå ser vi det som meriterande. Då det ingår en del administration i tjänsten ser vi att du har god datavana och känner dig bekväm i Officepaketet, framförallt i Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska lyckas i rollen är du stresstålig, serviceinriktad och prestigelös. Du trivs med att arbeta självständigt med varierade arbetsuppgifter på ett mindre kontor med varm och familjär stämning. Din kommunikativa förmåga är god och du har ett pedagogiskt förhållningssätt. Som person är du analytisk, noggrann och organiserad där du har förmågan att hitta en bra balans mellan operativt och strategiskt arbete.
ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar Sandvikens kommun med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Pernilla Antonsson på
pernilla.antonsson@clwork.se Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så ansök så snart som möjligt dock senast 2019-12-11 via
www.clockworkpersonal.se. Välkommen med din ansökan!
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Servicekontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "95-15".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Servicekontoret
Jobbnummer 4979039
Observera att sista ansökningsdag har passerat.