Logistik- & Inköpskoordinator till växande bolag!

Elcee AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elcee AB i Nacka

Vi söker en Logistik- och inköpskoordinator till ett stimulerande arbete i ett ungt företag, som ständigt utvecklas med fokus på nöjda kunder. Tjänsten är ett vikariat (minst 12 månader), med mycket goda möjligheter till anställning vid periodens slut.
Vi tror att du befinner dig i början av din karriär med förståelse för den operativa logistikprocessen. Du har på något sätt skaffat dig erfarenhet inom området internationella transporter (sjö, luft, väg, järnväg och intermodal) och känner till den administrativa delen av arbetet, dvs vilken dokumentation som krävs, tullförfarande samt hur man tar emot och lagerhåller gods. Som Logistikkoordinator behöver du ha förmågan att ge tydliga instruktioner för såväl interna som externa parter om att utföra uppgifter på ett välplanerat och samordnat sätt. Du förstår vikten av kommunikation som medel för att säkerställa tydlighet och nå gemensamma mål inom specifika tidsramar.
Tjänsten innebär att du verkar inom hela kedjan av logistikprocessen (Inbound logistics, Warehousing och Outbound logistics). Ditt primära ansvar ligger i att bevaka och följa upp våra importer/exporter, samt löpande bedriva kvalitetsuppföljning mot företagets leverantörer. Du kommer fysiskt närvara vid ankommande leveranser till lager och säkerställa att korrekt data blir lagerfört i ERP-systemet. Du kommer stödja säljteamet vid utgående leveranser till slutkund och det kan även förekomma diverse "hands-on" uppgifter.
Utöver dina uppgifter inom logistik kommer du också att arbeta i inköpsteamet som inköpskoordinater. Vid behov kommer du att hantera registrering och uppföljning av ordrar. Detta sker genom löpande kontakt med ELCEE's inköpskontor i Asien, samt genom underhåll och handläggning av information i vårt ERP system.
Din huvudsakliga arbetsplats är vårt huvudkontor i Nacka Strand, men du kommer även arbeta ute på plats hos vår 3PL-partner (södra Stockholm).

I nära samarbete med Supply chain-teamet, kommer du att:
• Löpande följa upp importer/exporter inom sjö, luft, väg, järnväg och intermodal
• Löpande bedriva kvalitetsuppföljning mot företagets leverantörer
• Arbeta i ERP-systemet enligt fastställda processer
• Medverka & kvalitetssäkra ankommande, samt avgående gods till/från lager
• Stödja inköpsteamet med orderuppföljning och avvikelsehantering
• Stödja teamet i att kontinuerligt förbättra den övergripande verksamheten

Publiceringsdatum
2020-01-27

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller företagsekonomi, alternativt 3-5 års arbetslivserfarenhet, företrädesvis inom Supply Chain
• Du är lösningsorienterad och strukturerad med mycket god koordineringsförmåga (vi menar det!)
• Erfarenhet av arbete i en internationell miljö
• Du trivs med att arbeta i ett högt tempo med ett brett kontaktnät
• B-körkort, samt tillgång till egen bil
• Flytande svenska, tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Office (analys och sammanställning av data)
• Erfarenhet av ERP-system
Meriterande
• Erfarenhet av företag inom teknisk tillverkningsindustri
• Tullkunskaper
• Intresse för teknik
• Truckkort
• Erfarenhet av ERP systemen Monitor eller Microsoft Dynamics 365
Vi erbjuder
• En viktig, utmanande och stimulerande tjänst med ansvar i ett expanderande företag
• Stora möjligheter att utveckla och påverka företagets resultat och din egen utveckling på företaget
• Engagerade kollegor och en stark gemenskap
• Generös flextid
• Friskvårdsbidrag
• Tjänstepension

Du kommer vara en del av vårt Supply Chain Team under ledning och tillsyn av vår Supply Chain Manager.
Våra medarbetare är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi vill att man ska ha roligt och trivas på sin arbetsplats och ser långsiktigt på de tjänster vi tillsätter.
Har du vilja, engagemang och driv kan du bli en av oss!
Anställning
• Vikariat under minst 12 månader, med mycket goda chanser till fast anställning.
• Heltid, 38,75 timmar per vecka
• Fast månadslön

Tillträde
Så snart som möjligt eller enligt ö.k.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Skicka din ansökan tillsammans med CV och personligt brev till:
Recruitment@elcee.se senast 2020-02-29, ange "Logistik- och inköpskoordinator" som ämne.
För frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ovanstående mailadress, eller till:
Supply Chain Manager - Martin Rud Bohnsen - Telefon +46 (0) 73 503 38 45
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-29

Adress
Elcee AB
Jakobsdalsvägen 19, 10tr
13152 Nacka Strand

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Logistik- & Inköpskoordinator".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Elcee AB (org.nr 556776-9749)
Jakobsdalsvägen 19, 10tr (visa karta)
131 52  NACKA STRAND

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: recruitment@elcee.se

Jobbnummer
5063108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elcee AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elcee AB: