Logistik och Inköpsansvarig till Teknikföretag i Stockholm

Academic Resource AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Academic Resource söker just nu en Logistik och Inköpsansvarig till vår kund ett teknikföretag. I rollen ingår att övergripande ansvara för flöden av material och att produkter fungerar tillfredställande samt att rapportering till företagsledning och ekonomifunktion fungerar väl. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt med placering i västra delen av Stockholm.Arbetsuppgifter:* Att arbeta med inköp av material och i förekommande fall, tjänster inom företaget samt i vissa fall för extern produktion.* Att arbeta med ordermottagning, ordererkännande.* Att bokning och genomförande av utleveranser av varor och artiklar, inklusive tullhantering hanteras enligt gällande lagar och förordningar.* Att fakturering sker av varor till våra slutkunder samt till vår ekonomifunktion.* Att i förekommande fall slutkontrollera de produkter vi hanterar internt innan leverans.* Att skriva CoC (Certificate of Compliance) och andra document hörande till produkten eller tjänsten.* Att arbeta med våra produkters produktlivscykel (Product Lifecycle Management) tillsammans med IPM (Industrialiserings Projektledare) och ansvarig för Configuration Management.* Att arbeta tillsammans med IPM med produktionsunderlag för legotillverkning (Production file management), versionshantering samt rapportering.* Att följa upp och dokumentera produktionsyield tillsammans med IPM.* Att tillse att våra underlag och dokumentation följer bolagets standard samt att i förekommande fall arbeta med vidareutveckling av dessa.* Att eventuell lagerhållning, rapporteras och handhas i vårt Supply Chain verktyg.* Att hålla kontakt med de underleverantörer som vi köper material från, förhandla priser och se till att vi alltid har aktuella sourcingavtal skrivna.* Att tillse att vårt supply chain flöde för all extern produktion fungerar och att det är kopplat till vårt ekonomisystem.* Att implementera nya processer, uppdatera dem i vårt verksamhetssystem och godkänna dokument i det samma.* Att arbeta med vår ekonomifunktion och tillse att inventering rapporteras samt att uppdatera vår ekonomifunktion löpande.* Att rapportera status och förhållanden till VP Operations på veckobasis.* Att arbeta med andra intressenter inom bolaget såsom utveckling, projektledning, kvalitet, planering, konstruktion och försäljning ur ett Supply Chain perspektiv.Kvalifikationer:* Erfarenhet av inköp (operativt samt office supply)* Erfarenhet av orderhantering* Erfarenhet av tullhantering* Monitor (ERP-system) eller liknande verktyg* Office 365* Sharepoint* Word* Excel* Power Point* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skriftMeriterande:Systemkunskap av Monitor (ERP)Din profil:För denna roll ser vi gärna en person som har ett eget driv, har lätt för att ta eget ansvar och lösa problem. För övrigt är du kommunikativ, öppen och noggrann.Är du den vi söker?

Publiceringsdatum
2019-05-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Academic Resource AB

Kontorsadress
Norrmälarstrand 100

Jobbnummer
4792485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Resource AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Resource AB: