Logistik och Back Office Administratör - Excillum - Butikssäljarjobb i Stockholm
Logistik och Back Office Administratör
Excillum / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att tjänsten inte längre går att söka.

Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Excillum i Stockholm

Vill du vara en del av teamet bakom utvecklingen av världensljusstarkaste mikrofokusröntgen?Är du dessutom en stjärna påinternationelllogistik? Om ja, tveka inte att ansöka till denna roll som Logistik och Back Office Administratör!

Excillumär ett högteknologiskt bolag med en unik patenterad röntgenteknologi. Vi är redan väldigt framgångsrika i vår nisch, men vårt mål är att blidenledandeleverantören av avancerade röntgenkällortill hela världen. Just nu behöver vi stärka vårt sälj- och marknadsteam med en driven och noggrann Logistik och Back Office Administratör. Ta chansen genomattansöka redan idag!

Om jobbet

Du kommer vara ensamt ansvarig för den internationella logistikadministrationen och ha daglig kontakt med kunder och leverantörer runtom i världen. Då många funktioner på företaget är involverade i kundleveranser, offert- och orderhantering kommer du ha en viktig roll som koordinerande länk mellan säljare, serviceingenjörer och produktion.

Vi är ett litet men växande företag vilket innebär att dina uppgifter kommer att vara varierande och sträcka sig över flera områden. Här erbjuds du en chans att växa med företaget samt handlingsutrymme att förbättra våra administrativa rutiner och stärka den operativa verksamheten. Vi kommer givetvis ge dig rådgivning, men det är viktigt att du kan arbeta självständigt, är nyfiken på nya arbetsuppgifter och kan hugga i där det behövs. Kanske känner vi inte till alla arbetsuppgifter och rutiner idag, men vi tror att du är med och utvecklar detta.

För att lyckas tror vi att du har

* Arbetat i en Back Office funktion.
* Minst fem årspraktiskerfarenhet avinternationell logistikhantering.
* Utmärkta kunskaper i MS Word och Excel.
* Bra kommunikativ förmåga på såväl engelska som svenska.

Du är dessutom en utåtriktad och serviceorienterad person som har förmåga att se helheten likväl som detaljerna. Du tar stolthet i att utföra administrativa uppgifter med noggrannhet och effektivitet,samt har enutmärkt koordinationsförmåga då duärden centrala knytpunkten för vår internationella logistikhantering.

Det är meriterande om du dessutom har

* Erfarenhetav fraktoch tullav farligt godsoch/eller högteknologiska produkter.
* Kunskaper i flera språk och av andra kulturer.
* Praktisk erfarenhet av arbete i ERP-system, gärna Monitor.
* Praktisk erfarenhet av att arbeta med CRM-system, gärnaDynamics.
* Kunskap om de grundläggande legala aspekterna kopplade till offert, order, kontrakt, leverans och fakturering.

Låter detta intressant? Tveka inte att skicka oss din ansökan redan idag. Om du har några frågor kontakta Ingrid Joelsson på ingrid.joelsson@excillum.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-06-25

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Joelsson ingrid.joelsson@excillum.com

Företag
Excillum

Adress
Excillum
Torshamnsgatan 35
16440 Stockholm

Kontorsadress
Torshamnsgatan 35, Stockholm

Jobbnummer
4219521

Observera att tjänsten inte längre går att söka.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Excillum: