Logistics växer och söker nu efter fler medarbetare till huvudkontoret.
NTG Logistics AB / Ekonomiassistentjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NTG Logistics AB i Hässleholm,
Osby eller i
hela Sverige Tycker du om ordning och reda och är noggrann i ditt arbetssätt? Är du den som bidrar till positiv stämning på arbetsplatsen? Är högt arbetstempo utan avslag på kvalité en av dina styrkor? Är yrkesstolthet ett ledord för dig? Är du pigg och "på hugget" och vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt?
Då kan du vara vår nya stjärna. - Ansök redan i dag!
VEM ÄR VI
På NTG Logistics är vi övertygade - Personalen är vår viktigaste resurs och ett av vårt starkaste argument. NTG Logistics är expert på tredjepartslogistik och erbjuder våra lager- & logistiktjänster till små såväl som stora företag med stor lyhördhet och flexibilitet som viktiga ledord. Genom stort engagemang och lång erfarenhet erbjuder vi kostnadseffektiv logistik som gör våra kunder konkurrenskraftiga och framgångsrika. Våra samarbeten präglas alltid av närhet och familjekänsla, där vi tar logistiken ett steg framåt.
VÅRT ERBJUDANDE
Du blir del av en arbetsplats där din noggrannhet i kombination med din förmåga att vara effektiv kommer väl till pass. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Du kommer i rollen få arbeta nära övriga kollegor där den ena dagen sällan eller aldrig är sig lik den andra.
Nu växer vi så pass rejält så vi växlar upp med ytterligare personal till vår administration!!!
ARBETSBESKRIVNING
Kundsupport
Ca 75% av din arbetstid kommer bestå av kundsupportärenden. Våra kunder är tillsammans med vår personal det viktigaste vi har. Vi har skämt bort våra kunder med snabba, precisa och korrekta svar. Detta är vi stolta över och tummar inte på. Vår kundsupportavdelning är ett viktigt nav mellan Kund och Lager. Du kommer här arbeta mycket i vårt WMS- och TA system när det handlar om:
• Hjälpa kunder i kontakten med våra transportörer.
• Hjälpa kunder med olika frågor omkring deras orders.
• Samarbete med och stöd för lagerpersonalen.
• Boka returfrakter.
• Hantera tullfakturor för våra godsägare och vara i kontakt med transportörer ang. tullfakturor/förtullningsfrågor.
Ekonomiuppgifter
Ca 25% av din arbetstid kommer bestå av support till vår ekonomiavdelning. Arbetet här är varierande men i huvudsak består det av nedan:
• Fakturering
• Löneadministration
KVALIFIKATIONSKRAV
Erfarenhet av arbete på kontor med daglig kundkontakt.
Goda kunskaper i Office-paketet.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Allmänt van vid dagligt användande av data.
Du har en stor administrativ ådra och har förståelse för hur viktigt det är med ordning och reda.
MERITERANDE
Erfarenheter av användande av Ongoing eller annat WMS.
Erfarenhet av Axapta eller annat ERP.
Erfarenhet av löneadministration och tidigare arbetat med olika löneprogram.
Erfarenhet av transportbokningar och kontakt med transportörer på olika sätt.
Erfarenhet och övergripande kunskap inom bokföring.
DIN PROFIL
För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:
Har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för NTG Logistics.
Är ansvarsfull har god känsla för detaljer.
Har en hög servicenivå.
Är strukturerad och noggrann.
Vill känna och uppleva en yrkesstolthet.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår VD, Rickard Wutzler. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du skickar ditt personliga brev och cv till:
rwu@ntglogistics.se. Märk ansökan med "Administratör"
ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse inom 3 månader.
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07.30 - 16.30
Plats: Bjärnum
Sista ansökningsdatum: 2023-07-10
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-10
E-post:
rwu@ntglogistics.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administratör".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare NTG Logistics AB (org.nr 559079-0399)
Norra Vägen 43 (
visa karta)
282 61 BJÄRNUM
Kontakt Verkställande Direktör
Rickard Wutzler
rwu@ntglogistics.se 0708-290627 Jobbnummer 7869700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.