Logistics Operations Assistant
Plantagen Sverige / Företagsförsäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plantagen Sverige i Järfälla,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Täby,
Stockholm eller i
hela Sverige På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.
Med över 130 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, med en årlig omsättning på över NOK 3,5 miljarder sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!
Vi söker nu en Logistics Operations Assistant / Logistikassistent med erfarenhet av administration till vårt huvudkontor i Barkarby. Tjänsten är ett vikariat på heltid med start omgående och framtill augusti 2019.
Som logistikassistent kommer du vara spindeln i nätet för våra ingående leveranser där kravet på noggrannhet är hög. Du kommer ha en viktig roll att följa upp leveranser, dokument och se till att vårt Nordiska centrallager har rätt förutsättningar för att kunna sköta sitt arbete enligt bästa kvalitet och kostnad.
Publiceringsdatum2018-03-14Dina arbetsuppgifter• Tillsammans med övriga inom teamet för Logistik säkerställa att logistikflöden fungerar på ett optimalt sätt
• Orderadministration och logistikplanering
• Hantera och följa upp leverantörsfakturor och dokument enligt rutiner
• Säkerställande av inkommande leveranser från våra leverantörer i Asien och Europa
• Leveransavisering via våra system till vårt Nordiska centrallager
• Kontakter och gränssnitt mot vår inköpsavdelning, ekonomi och vårt centrallager
• Operationell tullhantering och övervakning av utförda förtullningar enligt våra tullrutiner
• Ingår i Plantagens tullgrupp
• Deltar i produktionsmöten på centrallagret vid behov
Vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet av administration inom inköp och logistik
• Erfarenhet av tullhantering och förståelse av Tullverkets regler och krav är meriterande
• Goda erfarenheter av MS Office, speciellt inom Excel och Power Point
• Du behärskar engelska både i tal och skrift
• Kunskaper i Visma Business är meriterande
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du god samarbets- och samordningsförmåga. Du är noggrann och duktig på att planera och prioritera. Du är van att arbeta med ett brett kontaktnät och är en god kommunikatör. Plantagen är ett företag med högt tempo och engagemang, vi söker därför dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö.
Du kommer ingå i koncernlogistik på Plantagen och rapporterar till Logistics Operations Manager. Tjänsten är på heltid med tillträde efter årsskiftet och tjänsten är placerad i Barkarby, Stockholm.
Sista ansökningsdag är 2018-03-31 och vi tar enbart emot ansökan genom vår jobbportal.
I denna rekrytering tillämpar vi personlighetstester. Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 3748353174
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlantagen Sverige
AdressPlantagen Sverige
Herrestavägen 20
17738 Järfälla
KontorsadressHerrestavägen 20, 17738 Järfälla
Jobbnummer 4020841
Observera att sista ansökningsdag har passerat.