Logistics & Pricing Associate

Avanzera Bemanning AB / Logistikjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

För kunds räkning söker vi en Logistics and Pricing Associate med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå i ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag med huvudkontor i USA och verksamhet runtom i hela världen. Huvudkontoret för den nordiska verksamheten är beläget i Stockholm/Solna där denna tjänst är placerad.

Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd hos oss på Avanzera. Som konsult hos oss har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2014-10-13

Dina arbetsuppgifter
Som Logistics and Pricing Associate kommer du att arbeta med lager- och leveranshantering av varor till de nordiska och baltiska länderna. I rollen kommer du att arbeta självständigt, men med många kontaktytor, Du kommer att ha kontakt med grossister och återförsäljare i din region, göra prognoser för storlek på leveranser, samt rapportera försäljning veckovis till ledningen. Tjänsten innebär även en del administration i med uppdatering av priser och rabatter i system samt hantera utbetalning av rabatter via kreditnotor. I arbetet kommer du även att driva in underlag för marknadsundersökningar från olika parter.

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleexamen logistik och/eller ekonomi samt minst två års tidigare erfarenhet av liknande arbete i internationellt bolag. Du har utmärkta engelskkunskaper i tal såväl som skrift. Vår kund har många stora komplexa system och rapporteringsled vilket kräver att du är en van användare av olika IT system, med goda kunskaper i Office paketet.

Som person är du är flexibel, noggrann och processorienterad. Du är mogen och självständig med god kommunikationsförmåga. Du trivs bäst i en organisation med högt tempo och du ser alltid möjligheter att utvecklas. Du är driven, detaljorienterad och snabblärd, med hög kapacitet och vana att hantera korta deadlines. I arbetet kommer du att ha både interna och externa kontakter på internationell nivå vilket ställer krav på kommunikativ förmåga, social kompetens och hög serviceanda.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 424
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Pellmyr 08-54528304

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2028979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: