Logistics & Pricing Associate
Avanzera Bemanning AB / Logistikjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi en Logistics and Pricing Associate med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå i ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag med huvudkontor i USA och verksamhet runtom i hela världen. Huvudkontoret för den nordiska verksamheten är beläget i Stockholm/Solna där denna tjänst är placerad.
Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd hos oss på Avanzera. Som konsult hos oss har du fast månadslön och betald semester.
Publiceringsdatum2014-10-13Dina arbetsuppgifterSom Logistics and Pricing Associate kommer du att arbeta med lager- och leveranshantering av varor till de nordiska och baltiska länderna. I rollen kommer du att arbeta självständigt, men med många kontaktytor, Du kommer att ha kontakt med grossister och återförsäljare i din region, göra prognoser för storlek på leveranser, samt rapportera försäljning veckovis till ledningen. Tjänsten innebär även en del administration i med uppdatering av priser och rabatter i system samt hantera utbetalning av rabatter via kreditnotor. I arbetet kommer du även att driva in underlag för marknadsundersökningar från olika parter.
BakgrundVi söker dig som har högskoleexamen logistik och/eller ekonomi samt minst två års tidigare erfarenhet av liknande arbete i internationellt bolag. Du har utmärkta engelskkunskaper i tal såväl som skrift. Vår kund har många stora komplexa system och rapporteringsled vilket kräver att du är en van användare av olika IT system, med goda kunskaper i Office paketet.
Som person är du är flexibel, noggrann och processorienterad. Du är mogen och självständig med god kommunikationsförmåga. Du trivs bäst i en organisation med högt tempo och du ser alltid möjligheter att utvecklas. Du är driven, detaljorienterad och snabblärd, med hög kapacitet och vana att hantera korta deadlines. I arbetet kommer du att ha både interna och externa kontakter på internationell nivå vilket ställer krav på kommunikativ förmåga, social kompetens och hög serviceanda.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraArbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 424
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Pellmyr 08-54528304
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2028979
Observera att sista ansökningsdag har passerat.