Logistics Coordinator

Carla AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carla AB i Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Om rollen

Vi letar efter en motiverad och erfaren person till vårt Operations team som logistics coordinator. Du kommer initialt att arbeta i ett ständigt växande team inklusive planerare och allokatorer samt tillsammans med befintliga logistics coordinators, som alla rapportera till vår Operations Manager. Med ansvar att se till så att alla köpta fordon hämtas från privatpersoner eller andra leverantörer och levereras till Carlas Anläggning. Samt att säkerställa att alla fordon vi säljer levereras ut med hjälp av lastbil till slutkund.

För köpta fordon kommer detta att innebära att noggrant övervaka antalet köpta fordon under dagen och att säkerställa att de har tilldelats till våra interna förare för upphämtning. Övervakning och planering så att alla fordon säkert lämnas in till Carlas anläggning

På samma sätt för sålda fordon kommer du att arbeta nära våra lastbilschaufförer för att säkerställa att kunder får sina bilar inom avtalad tid. Övervaka status på fordon på väg ut till kund samt se till så att kunder får sina bilar i det skick som när de lämnade Carlas anläggning.

Det du kommer fokusera på

• Se till att alla köpta fordon samlas in och levereras säkert till Carlas anläggning
• Se till att alla sålda fordon tilldelas och levereras säkert och i rätt tid
• Övervaka alla transporter av inkommande eller utgående fordon
• Daglig ledning av Carlas egna förare
• Att hantera volymer av köpta och sålda fordon och säkerställa att det finns tillräckligt med resurser på plats för att hantera detta
• Genomföra dagliga kontroller av avtal för köpta och sålda fordon, betalningar till Carlas kunder, och identifiera evenutella flaskhalsar

Vi söker dig som

Erfarenhet av att arbeta med fordonstransport leverantörer och koordinera rörelser av fordon på flera platser.

Erfarenhet av att hantera och planera för lastbilstransporter och deras kapacitet

Utmärkt kommunikationsförmåga för att kunna handskas med kunder likväl leverantörer

Problemlösare

Erfarenhet av att arbeta i en mycket kundcentrerade verksamheter.

Erfarenhet av att arbeta med höga volymer, högt tempo och en dynamisk miljö.

Erfarenhet av att övervaka och hantera flera KPI:er.

Bevisad förmåga att analysera data och tolka informationen effektivt för att kontinuerligt förbättra processer.

Mycket skicklig i alla Microsoft Office-applikationer och en stark förmåga att anpassa sig till nya system för logistiska lösningar

Omfattning: Heltid, provanställning 6 månader.

Arbetstider: 09-17

Ort: Stockholm, Kungsängen.

Övrigt: Arbetstider kan variera beroende på kundbehov

Om Carla

Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm och är nu i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en nya härlig kollegor till vår anläggning i Kungsängen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-06-29

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Carla AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Carla AB (org.nr 559277-3492), https://www.carla.se/

Arbetsplats
Carla

Kontakt
Jean Moise Morel
jean.morel@carla.se
+46723503001

Jobbnummer
6784788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carla AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carla AB: