Logistics Controller

Alstom Transport AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alstom Transport AB i Helsingborg, Landskrona, Malmö, Hässleholm, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-09-16

Beskrivning av verksamheten
Alstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden.

Vi ska förstärka vår organisation i Helsingborg och söker nu en Logistics Controller som ska ansvara för hanteringen av trasigt material på Raus Depå.

Dina arbetsuppgifter
Som Logistics Controller kommer du tillhöra den lokala projektorganisationen på Raus bestående av inköpare, materialplanerare, teknisk support och lagerpersonal och kommer arbeta tätt tillsammans med den centrala inköpsorganisationen.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för hantering av trasigt material som kommer in till lagret. Arbetet innefattar skicka material för reparation, skapa reparationsorder, packa gods för reparation eller till kund, boka transporter till leverantör/kund samt ha den övergripande kontrollen av alla öppna inköp/reparationer som finns.
Du ansvarar att säkerställa att allt material till och från kund blir hanterat i tid och att
daglig hantering över material som ska plockas/skickas/repareras prioriteras och utförs.
Du kommer även vara support till lagerarbetarna gällande logistik av nytt material.

Utbildning och erfarenhet
Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är:

Kvalifikationer
• Kommunikativ
• Prestigelös
• Flexibel
• Erfarenhet av lagerarbete och operativa inköp
• God datorvana är nödvändigt för att klara arbetsuppgifterna.
• Stresstålig och effektiv för att lösa problem som uppstår snabbt.
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Gymnasieutbildning
• Kund- och serviceinriktad

Meriterande

• arbeta med SAP
• högskoleutbildning tex. Lager logistik

För att klara arbetet som Logistics Controller behöver du vara en bra lagspelare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav.

Urval sker löpande.
FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Vxl: 08-723 65 80
Merituuli Valli, HR
Mia Larsson, Project Manager Parts & Logistics

Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Mia Larsson, Chef, 076-1136572
Herituuli Valli, HR, 070-1801770

Företag
Alstom Transport AB

Adress
Alstom Transport AB
25262 Helsingborg

Kontorsadress
Lokmansgatan 10

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-370200

Jobbnummer
1653889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alstom Transport AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alstom Transport AB: