Logistics Controller

Alstom Transport AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alstom Transport AB i Stockholm, Botkyrka, Upplands-Bro, Södertälje, Eskilstuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-09-12

Beskrivning av verksamheten
Alstom Sverige säljer och levererar ett brett utbud av produkter, såsom gas- och ångturbiner, vattenkraftssystem, generatorer och rökgasreningsanläggningar samt tåg och andra produkter inom området transport. Kvalitet och miljö är nyckelord som präglar samtliga våra verksamheter. Våra huvudkontor finns i Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Sammanlagt är vi ca 1 000 medarbetare inom Alstom Sverige.

Dina arbetsuppgifter
Som Logistics Manager kommer du tillhöra partsorganisationen inom TLS som idag består av 5 personer. Du kommer ansvara för en grupp om ca 8 personer, bestående av materialplanerare, inköpare och lagerpersonal, varav 4 är direktrapporterande.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att leda och fördela det dagliga arbetet på lagret samt ha det övergripande ansvaret för att materialplanering, inköp samt logistik av material utförs enligt definierade processer samt att materialtillgängligheten för flottan är säkerställd. Arbetet innefattar att utarbeta, utföra samt följa upp både långsiktiga och kortsiktiga mål samt utveckla processer och skapa rutiner för det strategiska och operativa arbetet. Du kommer vara den primära kontakten för kunder, både intern och externt.

Utbildning och erfarenhet
Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är:

Kvalifikationer
• Erfarenhet av att leda personal
• Kommunikativ
• Prestigelös
• Flexibel
• Erfarenhet av lagerarbete och logistik
• God datorvana (word och Excel)
• Stresstålig och effektiv gällande problemlösning
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Högskoleutbildning tex. Lager logistik
• Kund- och serviceinriktad

Meriterande

• Arbeta med SAP
• Tyska och Franska
• Erfarenhet av materialplanering och inköp

För att klara arbetet som Logistics Manager behöver du vara en bra ledare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar.

Urval sker löpande.
FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Vxl: 08-723 65 80
Merituuli Valli, HR
Mia Larsson, Project Manager Parts & Logitics

Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com, urval sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Mia Larsson, Chef, 076-1136572
Herituuli Valli, HR, 070-1801770

Företag
Alstom Transport AB

Adress
Alstom Transport AB
Lokmansgatan 10
25262 Helsingborg

Kontorsadress
Lokmansgatan 10

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7236580

Jobbnummer
1651518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alstom Transport AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alstom Transport AB: