Logistics Controller
Alstom Transport AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alstom Transport AB i Stockholm,
Botkyrka,
Upplands-Bro,
Södertälje,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2013-09-12Beskrivning av verksamhetenAlstom Sverige säljer och levererar ett brett utbud av produkter, såsom gas- och ångturbiner, vattenkraftssystem, generatorer och rökgasreningsanläggningar samt tåg och andra produkter inom området transport. Kvalitet och miljö är nyckelord som präglar samtliga våra verksamheter. Våra huvudkontor finns i Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Sammanlagt är vi ca 1 000 medarbetare inom Alstom Sverige.
Dina arbetsuppgifterSom Logistics Manager kommer du tillhöra partsorganisationen inom TLS som idag består av 5 personer. Du kommer ansvara för en grupp om ca 8 personer, bestående av materialplanerare, inköpare och lagerpersonal, varav 4 är direktrapporterande.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att leda och fördela det dagliga arbetet på lagret samt ha det övergripande ansvaret för att materialplanering, inköp samt logistik av material utförs enligt definierade processer samt att materialtillgängligheten för flottan är säkerställd. Arbetet innefattar att utarbeta, utföra samt följa upp både långsiktiga och kortsiktiga mål samt utveckla processer och skapa rutiner för det strategiska och operativa arbetet. Du kommer vara den primära kontakten för kunder, både intern och externt.
Utbildning och erfarenhetSom person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är:
Kvalifikationer• Erfarenhet av att leda personal
• Kommunikativ
• Prestigelös
• Flexibel
• Erfarenhet av lagerarbete och logistik
• God datorvana (word och Excel)
• Stresstålig och effektiv gällande problemlösning
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Högskoleutbildning tex. Lager logistik
• Kund- och serviceinriktad
Meriterande
• Arbeta med SAP
• Tyska och Franska
• Erfarenhet av materialplanering och inköp
För att klara arbetet som Logistics Manager behöver du vara en bra ledare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar.
Urval sker löpande.
FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Vxl: 08-723 65 80
Merituuli Valli, HR
Mia Larsson, Project Manager Parts & Logitics
Skicka in din ansökan snarast via
www.careers.alstom.com, urval sker löpande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMia Larsson, Chef, 076-1136572
Herituuli Valli, HR, 070-1801770
FöretagAlstom Transport AB
AdressAlstom Transport AB
Lokmansgatan 10
25262 Helsingborg
KontorsadressLokmansgatan 10
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7236580
Jobbnummer 1651518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.