Logistics Administrator till internationellt bolag

SJR / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Vår kund har ett omgående behov av en person som är duktig på logistik, har känsla för kundkontakt och är van att leverera med hög kvalité. Företaget är internationellt och du kommer ingå i ett drivet team som tillsammans ser till att lösa alla uppgifter de ställs inför. Tjänsten är tänkt att påbörjas omgående och pågå i 3-6 månader.

Är detta tjänsten för dig? Sök i så fall redan idag då urval och intervjuer kommer att ske löpande!

Tjänstebeskrivning
I din roll som Logistics Administrator kommer du vara länken mellan företagets kunder, fabrikerna runt om i Europa samt den interna försäljningsorganisationen. Du administrerar order, kontrollerar och uppdaterar lagerstatus samt prisuppgifter och för en dialog med företagets kunder om deras pågående beställningar. Du kommer även att arbeta med avrop och vara med i faktureringsarbetet.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har något års erfarenhet av liknande uppgifter sedan tidigare och är en god kommunikatör samt team player. Har du eftergymnasial utbildning inom området kan detta vara meriterande men är inget krav. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter samt strukturera upp och självständigt driva ditt arbete även om dina kollegor finns där för att hjälpa dig, liksom du ställer upp för dem. Då arbetet sker i en internationell miljö där du kommer vara i kontakt med företagets siter i framförallt Europa men även Asien så behöver du utöver svenska även behärska engelska i både tal och skrift. Arbetet ställer även krav på goda IT-kunskaper och är du duktig på Excel kommer du att få god användning av de kunskaperna i den här tjänsten.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR.?Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Bogren på tel. 031 - 333 54 84.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2019-01-20

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Bogren tomas.bogren@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4565554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: