Logistic Service Coordinator till Anora

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-01-29


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet från en kundnära roll och trivs i en snabbrörlig miljö? Vill du dessutom bli en viktig del av ett ledande företag inom vin- och spritbranschen? Du välkomnas till en flexibel arbetsplats med fokus på att leverera bästa möjliga service. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar från 1/4-31/8-2024. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Anora. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, samt eventuell överrekrytering på sikt.

Publiceringsdatum
2025-01-29

Om företaget
Anora är ledande inom vin och sprit i Norden och är en global industriföregångare inom hållbarhet. Anoras marknadsledande profil består av ikoniska nordiska varumärken, såväl som ett brett utbud av framstående internationella märken inom vin och sprit. De exporterar i dagsläget till över 30 marknader Globalt. Anora Group inkluderar också Anora Industrial och logistikföretaget Vectura. År 2023 var Anoras nettointäkter 727,6 miljoner euro och företaget sysselsätter cirka 1 200 yrkesverksamma. Anoras aktier är noterade på Nasdaq Helsinki.
Anoras starka partnerportfölj inkluderar kända viner, såsom Laroche, Penfolds och Louis Roederer, såväl som välkända spritmärken, som Jack Daniels, Fireball, Fernet Branca, Jose Cuervo och Koskenkorva vodka.
Nu söker de en ny medarbetare till sitt svenska huvudkontor i trevliga lokaler på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm. Här tar du plats i kundservice-teamet bestående av 5 personer, med en kultur präglas stämningen av glädje, hjälpsamhet och servicekänsla.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Logistic Service Coordinator hos Anora arbetar du i en bred tjänst där ditt huvudsakliga ansvar är att ta emot och hantera kundärenden. Detta innebär en varierad roll med fokus på kundkontakt och administration, samt nära samarbete med interna stakeholders såsom säljorganisation, lager och transport. Du hanterar ofta brådskande ärenden från kunder, där ditt primära syfte är att felsöka och säkerställa en kvalitativ leverans. Kunderna inkluderar allt från restauranger och grossister till Systembolaget. Arbetet innebär bland annat att:
• Ta emot mejl och inkommande samtal gällande leveransfrågor, reklamationer, returer och diverse avvikelser.
• Administrera ärenden i hanteringssystem, lägga order och registrera nya kunder i affärssystemet SAP.
• Ha nära kontakt med lagret, transportavdelningen och externa distributionspartners för att säkerställa att kundernas behov tillgodoses.
• Alltid sträva efter att ge service i toppklass och stärka samarbetet samt partnerskapet med kunder.Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
* Tidigare arbetslivserfarenhet från en roll med kundkontakt och/eller administrativa uppgifter* Utmärkt systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet * Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift * Tidigare erfarenhet i affärssystemet SAP är meriterande. * Erfarenhet inom FMCG alternativt dryckesbranschen är meriterande För att trivas i rollen är du en självgående person med ett starkt driv och engagemang, som har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete effektivt. Eftersom du kommer att arbeta i en roll med många kontaktytor, trivs du i samarbeten och har en god kommunikativ förmåga. Du är serviceinriktad och har alltid en öppen och lösningsorienterad inställning, med lätthet för att hitta alternativa lösningar på frågor utan givna svar. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och hanterar en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten på ditt arbete. Slutligen tar du ett stort ansvar för din yrkesroll, är initiativrik och har ett starkt ägandeskap för att driva arbetet framåt.

Övrig information

Start: I början av april Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se

Jobbnummer
9133129

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: