Logistic Manager

Alstom Transport AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alstom Transport AB i Helsingborg, Landskrona, Malmö, Hässleholm, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-09-16

Beskrivning av verksamheten
Alstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden.

Dina arbetsuppgifter
Som Logistics Manager kommer du tillhöra partsorganisationen inom TLS som idag består av 5 personer. Du kommer ansvara för en grupp om ca 8 personer, bestående av materialplanerare, inköpare och lagerpersonal, varav 4 är direktrapporterande.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att leda och fördela det dagliga arbetet på lagret samt ha det övergripande ansvaret för att materialplanering, inköp samt logistik av material utförs enligt definierade processer samt att materialtillgängligheten för flottan är säkerställd. Arbetet innefattar att utarbeta, utföra samt följa upp både långsiktiga och kortsiktiga mål samt utveckla processer och skapa rutiner för det strategiska och operativa arbetet. Du kommer vara den primära kontakten för kunder, både intern och externt.

Utbildning och erfarenhet
Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är:

Kvalifikationer
• Erfarenhet av att leda personal
• Kommunikativ
• Prestigelös
• Flexibel
• Erfarenhet av lagerarbete och logistik
• God datorvana (word och Excel)
• Stresstålig och effektiv gällande problemlösning
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Högskoleutbildning tex. Lager logistik
• Kund- och serviceinriktad

Meriterande

• Arbeta med SAP
• Tyska och Franska
• Erfarenhet av materialplanering och inköp

För att klara arbetet som Logistics Manager behöver du vara en bra ledare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar.

Urval sker löpande.
FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Vxl: 08-723 65 80
Merituuli Valli, HR
Mia Larsson, Project Manager Parts & Logitics

Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Mia Larsson, Chef, 076-1136572
Herituuli Valli, HR, 070-1801770

Företag
Alstom Transport AB

Adress
Alstom Transport AB
25262 Helsingborg

Kontorsadress
Lokmansgatan 10

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-370200

Jobbnummer
1653888

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alstom Transport AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alstom Transport AB: