Logistic Coordinator, ROL, Jönköping

Livan Holding AB / Logistikjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Livan Holding AB i Jönköping

The ROL group of companies is a privately-owned business with a rich history that dates back to 1985. For over 30 years, ROL and our subsidiaries have developed and supplied products and solutions used in thousands of retail stores and offices around the world. Our HQ is located in Jönköping, Sweden but we operate globally both through manufacturing and sales channels. In the ROL group of companies we are more than 750 employees and with an annual turnover of Euro 120 million.

Är du strukturerad, serviceinriktad och tycker om problemlösning? Som Logistic Coordinator, ROL, Jönköping, har du en viktig roll på ROL då du ansvarar för den dagliga logistiken inom ROL. Du förväntas ha ett lösningsorienterat arbetssätt där du med stor drivkraft och engagemang har möjlighet att påverka och forma logistiken.

Rollbeskrivning och ansvar
Eftersom ROL är en global koncern innebär rollen att du samverkar med medarbetare såväl nationellt som internationellt. Du rapporterar direkt till Purchase Manager SE, men kommer alltså vara en viktig resurs och samverka även med övriga inom ROL-gruppen. Du förväntas koordinera transporter, dokument och logistik.

Publiceringsdatum
2020-06-12

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär ett omväxlande och utvecklande arbete och kommer i huvudsak - men inte uteslutande - att innefatta följande arbetsuppgifter:

• Planera och boka transporter till och från produktionsenheten ex hantering av tulldokument och reklamationer.
• Stöd vid upphandling av transporter bl.a. pris och andra faktorer.
• Hantera fakturor enligt rutiner.

Kvalifikationer och din profil

• Eftergymnasial utbildning, gärna med bas i logistik eller liknande.
• Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
• Gärna erfarenhet från logistikbranschen.
• God IT-vana, framförallt i officeprogrammen och vårat affärssystem IFS.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.

Utöver ovan kvalifikationer så söker vi en person som är nyfiken på problemlösning. Du bör vara en god kommunikatör och ha en affärsmässighet i ditt angreppssätt.

Ansökan
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under 1 års tid. Detta eftersom nuvarande medarbetare på tjänsten kommer prova ny intern tjänst. Din ansökan till tjänsten vill vi ha senast den 2020-06-30. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta David Magnusson, Purchase Manager SE, på telefon: 036 36 88 92 eller Agneta Persson, Head of HR, på telefon 036 36 89 22. Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Livan Holding AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Livan Holding AB (org.nr 556205-3099)

Arbetsplats
ROL AB

Jobbnummer
5262411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Livan Holding AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Livan Holding AB: