Logistic Coordinator

Poolia Stockholm AB / Logistikjobb / Södertälje
2018-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistic Coordinator" (publicerad 2018-02-16) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Stockholm AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Till vår kund, AstraZeneca, söker vi nu en konsult till en tjänst som Logistic Coordinator. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till slutet av augusti. Urval och intervjuer sker fortlöpande så skicka gärna in din ansökan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: logistik, orderhantering, Logistics Coordinator, Logistics Advisor, Supply Chain Management

Din spelplan
Du är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.

Din roll
Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna till ett antal exportmarknader. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via mail, telefon och Skype. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.

Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.

Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.
Vi förutsätter
Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Du har en Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri alternativt 5 års erfarenhet av branschen. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.

Framgångsfaktorer:

Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Sex månader eller mera

Publiceringsdatum
2018-02-07

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 49353
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Stockholm AB

Adress
Poolia Stockholm AB
Kungsgatan 57 A
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A

Jobbnummer
3952352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Stockholm AB: