Logistic Coordinator - Outbound Sweden Operations
AstraZeneca / Logistikjobb / Södertälje
2018-07-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistic Coordinator - Outbound Sweden Operations" (publicerad 2019-01-22) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AstraZeneca i Södertälje,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker en Logistic Coordinator till funktionen Outbound inom Sourcing & Supply, Sweden Operations.
Din spelplan
Du är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.
Din roll
Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna till ett antal exportmarknader. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via email, telefon och Skype. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.
Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.
Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.
Vi förutsätter
Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.
Framgångsfaktorer
Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.
Så här går du vidare
För utförlig information om tjänsten, kontakta Ida Hedman, Logistic Manager tfn: 08-553 291 94.
Välkommen med din ansökan senast den 19 augusti 2018. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden.
AstraZeneca är en arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter. AstraZeneca välkomnar ansökningar från alla kvalificerade sökande oberoende av kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, och ålder.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2018-07-30ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-06
Ange följande referens när du ansöker: R-032982
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAstraZeneca
therese.lindberg@astrazeneca.comFöretagAstraZeneca
AdressAstraZeneca
15185
15185 0181
KontorsadressAstraallén
Jobbnummer 4267177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.