Logisitkkoordinator till Bring
Bring Parcels AB / Logistikjobb / Stockholm
2020-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logisitkkoordinator till Bring" (publicerad 2020-10-01) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Parcels AB i Stockholm,
Sigtuna,
Örebro,
Linköping,
Jönköping eller i
hela Sverige Har du stark koordinationsförmåga och är en person som tycker att mötet mellan logistik och service känns spännande? Vore det inspirerande att få använda din kompetens i en roll där du blir en central punkt för både interna och externa kontaktytor? Just nu söker vi efter vår nästa logistikkoordinator till vår verksamhet i Västberga, Stockholm. Se hit!
Vad innebär rollen som Logistikkoordinator?
Som Logistikkoordinator på Bring kommer du att bli en spindel i nätet gentemot våra kunder och limmet mellan lagdelarna bland vår interna organisation. Det dagliga arbetet går först och främst ut på att säkerställa bästa möjliga serviceupplevelse till våra kunder - det gör du ex. genom att analysera och värdera inkommande case från vår kundserviceavdelning, jobba tätt med distributionsteamet kring avvikelser, följa upp chaufförer och åkerier, eller hjälpa en kund att boka en komplicerad transport. Som du förstår är vardagen mångfacetterad och sällan kommer du ha en stillsam dag. Nyckeln för att lyckas som Logistikkoordinator är ett nyfiket, lösningsorienterat och proaktivt förhållningssätt. Du kommer att rapportera till Distributionschef för Operations i Västberga.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer kretsa kring att:
Hantering av case där du tar emot, besvarar och hanterar ärenden från våra kundtjänstavdelningar i Sverige, Danmark och Norge. Vidare kommer du analysera och värdera innehållet i ärendet för att driva processen vidare och hitta lösningar på problem.
Samarbeta med distributionschef, trafikledare och terminalarbetare gällande ex. avvikelserapportering, spårning av försvunnet gods och hantering av följesedlar
Driva en nära kontakt med chaufförer och åkerier i syfte att följa upp kvalité och avvikelser.
Fakturera åkerier kostnaden för reklamationer
Hantera och hjälpa mindre kunder med bokningar av transporter
Bistå trafikledningen med stöd vid behov
För att du ska lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du:
Har fullständig gymnasieutbildning
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Har 3-5 års arbetslivserfarenhet från koordinerande roller som ställer höga krav på service.
Det är meriterande om du
Har erfarenhet av logistikbranschen och/eller en vana av att befinna dig i produktionsmiljöer
Har truckkort A 1-4, B 1-2
Har en god lokalkännedom runt om Stockholms län
Har systemvana från Alystra och/eller Salesforce
Har erfarenhet från reklamationshantering utifrån NSAB
Behärskar andra språk än Svenska och Engelska
Vem är du som person?
Det här jobbet passar dig som framför allt är stresstålig, självgående och lösningsfokuserad. Du tycker att mötet mellan logistik och service är fantastiskt spännande och vi ser gärna att du är en nyfiken och kommunikativ person som är mån om att göra ett bra jobb. Vidare är det viktigt att du är en analytiskt lagd person med hög integritet och god problemlösningsförmåga - i rollen kommer man att bearbeta stora mängder information och behöver kunna värdera vilka bollar man ska springa på och var du adderar mest värde i din roll. Slutligen är din starka kommunikation- och samarbetsförmåga nycklar för att bli just det där limmet vi behöver mellan våra lagdelar.
Vad kan Bring erbjuda dig?
Hos Bring erbjuds du stora möjligheter till både personlig utveckling och karriärmöjligheter inom koncernen. För den som visar framfötterna i den här typen av roll finns goda möjligher att testa på andra logistikområden av intresse. Dessutom får du arbeta tillsammans med trevliga kollegor som har hög kompetens, stort driv och engagemang i en koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan.
Ansökan och kontaktuppgifter
Detta är en heltidstjänst som inleds med sex månaders provanställning som därefter omvandlas till en tillsvidaretjänst. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via ansökningslänken här intill. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 2020-07-05.
Har du frågor? Välkommen att kontakta Jakob Ingemansson, Rekryteringsansvarig @ Bring, på telefonnummer: 0731462330.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2020-06-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBring Parcels AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144985".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bring Parcels AB (org.nr 556546-4939)
Arbetsplats Bring Express Sverige AB
Jobbnummer 5269192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.