Logisiker till Facil

ProfessionalConsulting / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Vill du jobba med logistik och materialplanering? Trivs du med internationella kontakter och är bra på att skapa goda relationer? Då kan denna tjänst hos vår kund Facil vara intressant för dig. Skicka in ansökan på engelska redan idag!
Just nu söker ProfessionalConsulting efter en logistiker till vår kund Facil. Facil är ett internationellt bolag som jobbar med fästelement till bil och lastbilsindustrin och levererar produkter till miljoner bilar varje år. De startades i Belgien 1996 och levererar nu sina produkter globalt. På kontoret och lagret i Arendal i Göteborg arbetar 15 personer. I rollen som logistiker och materialstyrare ingår bland annat:
• Arbetet med lagernivåer i samarbete med lageransvarig
• Transportplanering tillsammans med kunder och leverantör
• Säkerställa att en hög leveransprecision och leveranssäkerhet erhålls mot alla Facils kunder
• Hantera nya produktimplementeringar
• Svara på frågor från leverantörer och kunder angående order och beställningar
• Kommunikation med Facils övriga kontor runt om i Europa angående logistikfrågor
• Samt övrig administration kopplat till kunder, leverantörer och transporter

Uppdraget är planerat att starta efter sommaren och är på heltid. Detta är en rekrytering vilket innebär att ProfessionalConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos Facil i Arendal, tjänsten inleds med en provanställning. Arbetet sker på vardagar och kontorstid.

För att passa för denna tjänst krävs att du har:
• Högskoleutbildning inom logistik
• Har flytande svenska och engelska i tal och skrift

Då en stor del av rollen handlar om kundkontakt är personligheten väldigt viktig i denna tjänst. För att passa bör du vara:
• Flexibel och kunna hantera att arbetet kan se väldigt olika ut från dag till dag
• Serviceinriktad och ha lätt för att skapa goda kontakter med kollegor, kunder och leverantörer
• Vara logisk och initiativrik för att kunna lösa de problem som kommer upp

Det är mycket meriterande om du har:
• Erfarenhet av liknande arbete
• Goda kunskaper i tyska, franska eller spanska

Verkar tjänsten intressant? Passar beskrivningen in på dig? Skicka då omgående in en ansökan med CV och personligt brev på Engelska. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-07-11

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Kronhusgatan 7
41105 Göteborg

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Jobbnummer
1936884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: