Lockas du av lönehantering och rådgivning?

Sverige / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sverige i Upplands Väsby, Solna, Stockholm, Uppsala, Fagersta eller i hela Sverige

Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.

Vi söker nu en engagerad och serviceminded lönekonsult till vårt team på Azets kontor i Infra City! Här har du en unik möjlighet att få vara med och utveckla; leveransen till kunden, samarbetet med dina kollegor och vår fortsatta resa med digitaliseringen.

Du kommer att trivas hos oss om du söker efter fantastiska kollegor och en miljö där du både får bidra med din kompetens men även får möjlighet att lära dig nytt! Hos oss får du ta del av vår utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling. Som lönekonsult har du även möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.

Som lönekonsult axlar du helhetsansvaret för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. Det innebär att du hanterar vissa delar själv men även arbetar tätt med kollegorna i Rumänien, då de gör mycket av förarbetet eller efterarbetet. På Azets får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak; lönehantering och service!

Dina Arbetsuppgifter:

Ha löpande dialog och kundansvar för dina kunder.
Ansvara och operativt genomföra lönekörningen för de kunder du ansvara för.
Hantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag
Lösa uppkomna problem och frågeställningar som kommer från kund samt deras anställda.
Delta i driftsmöte med kund
Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
Vem är du:
Vi vill att du ska ha förmågan att skapa goda relationer då du hos oss kommer ha många kontakter, både internt men även externt. För att du ska lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att hantera löneprocessen, kunskap inom minst ett lönesystem och kan kommunicera på både svenska och engelska.

Intresserad?
Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Har du lite frågor du vill bolla? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83 eller cecilia.jerresand@azets.com





Lönekonsult, löneadministratör, lönehandläggare, personaladministratör, löneansvarig

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-10-18

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Jerresand +46 705612483

Företag
Sverige

Adress
Sverige
Box 34212
10026 Stockholm

Kontorsadress
LINDHAGENSGATAN 94

Jobbnummer
3756262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sverige: