Lkdata Söker Supporttekniker Till Kundservice

Linköpings kommun, AO LKData / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, AO LKData i Linköping

Linköping är med sina 138 000 invånare Sveriges femte största kommun. Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.
Linköpings kommun är organiserad enligt beställar- utförarmodellen. Kommunen sysselsätter cirka 8.300 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare.

Publiceringsdatum
2008-05-30

Arbetsuppgifter
LKDATA är ett av fyra affärsområden inom Linköpings Kommunala Utförare. Affärsområdet omfattar 75 anställda och omsätter ca. 90 MSEK.
LKDATA är kravställare och leverantör av IT-tjänster för Linköpings Kommun. Verksamheterna bedrivs via kärnområdena Teknik och Service, Kundservice, Televäxel, System och Kommunikation, Konsulttjänster samt stödfunktionerna Produkt & Utveckling och Marknad & Försäljning.
Vår affärsidé är att stödja, utveckla och effektivisera kundernas verksamhet, genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.
Vi söker Dig som är intresserad av att arbeta med support i vår Kundservice.
Arbetet innebär IT-support tillsammans med förvaltning och utveckling av kundnära och interna stödtjänster. I Kundservice arbetar Du även med framtagning och dokumentation av rutiner samt uppföljning och analys av ärenden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta Dig in i kundens situation/verksamhet. Du har erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer och tar ansvar för din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.
Vi vill att Du som söker har förmåga att hitta lösningar som hjälper LKDATAs kunder att kunna utföra sina IT-relaterade arbetsuppgifter. Du måste därför ha en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga, för att förstå kundens problem och för att göra Dig förstådd i så väl tal som skrift. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.
Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda.
• Din formella utbildning är på högskolenivå eller motsvarande.
• Du bör ha ett antal utbildningar/certifieringar på Windows XP, Office 2000, Office 2007 och Citrix.
• Du har minst ett par års erfarenhet av kundsupport i en Servicedesk och användning av PC (bärbar, stationär, tunn klient), Windows XP och Microsoft Office Professional.
• Du skall ha god erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
• Du skall ha erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.
• Du skall ha erfarenhet av systemadministration.
Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.
Våra arbetsplatser skall kännetecknas av engagerade och ansvarsfulla medarbetare med hög kompetens, där ett öppet arbetsklimat råder och mångfald bejakas. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: Snarast

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Sysselsättningsgrad: 100 % Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-15
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gunilla Friedlund Johansson, 013-20 66 83
För frågor som rör rekryteringsprocessen, 013-20 69 25, 0768-07 69 25

Facklig kontakt
Mats Olsson, 013- 20 60 84

Företag
Linköpings kommun, AO LKData

Adress
Linköpings kommun, AO LKData
Teknikringen 10
58181 Linköping

Jobbnummer
237675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, AO LKData

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, AO LKData: