Linköpings Stadsmission söker direktorsassistent!
Linköpings Stadsmission / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings Stadsmission i Linköping,
Motala,
Norrköping,
Vadstena,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en organisation som sätter den enskilda människan i centrum och vill göra skillnad för människor i utsatta livssituationer? Under 2017 och framåt ska vi utöka vårt administrativa stöd och söker därför en direktorsassistent.
OM TJÄNSTEN: Som direktorsassistent arbetar du i en roll som spänner över hela fältet där direktor är verksam. Du arbetar som en administrativ motor i nära samverkan med direktor, ledningsgrupp och styrelse. I tjänsten ingår bl.a.:
• Framtagning av underlag och material inför styrelsemöten, ledningsgrupp, och andra strategiska möten. Utskick av kallelser och material inför styrelsemöten, ledningsgrupp, årsmöte och ombudsmöte. Sekreterare i styrelse, ledningsgrupp samt jobba med uppföljning av möten.
• Dokumentera och skapa digitala plattformar för administrativa processer
• Samordna, administrera och planera olika projekt
• Testamentesadministration och marknadsföring/information till testatorer, jurister och bouppteckningsmän. Fler administrativa uppgifter kring insamling kan bli aktuellt.
• Assistentuppgifter. I dessa arbetsuppgifter ingår bl.a. bokning av resor, hotell och konferens, administration kring telefoni och bilar, uppdatering av adressregister samt samordning av studiebesök och informationsträffar
Stadsmissionen är i ständig förändring, med avtal som startar respektive utgår. Därför krävs det ett positivt och flexibelt förhållningssätt. Du ska vara processinriktad och ha en god förmåga att administrera och att lägga upp processer kring administrativa rutiner. Du agerar med stor integritet och servicekänsla oavsett situation och sammanhang. Du är strukturerad och du har ett tydligt kvalitetsfokus. Du antar ett normkritiskt förhållningssätt i ditt arbete.
Formella krav
• Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inriktning ekonomi eller samhällsvetenskap
• Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete
• Du ska ha goda datakunskaper, speciellt i MS Office
• Tidigare erfarenhet av styrelsearbete är meriterande
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
OM LINKÖPINGS STADSMISSION
Linköpings Stadsmission är en ideell förening som funnits sedan 1972. Genom professionellt socialt arbete i olika former möter vi människor i utsatta livssituationer. Vår roll är att komplettera och utmana det offentliga samhällets insatser samt att värna om och verka för individer eller grupper som är eller riskerar att bli marginaliserade. Våra verksamheter finansieras av offentliga upphandlingar, andra former av avtalsförfaranden, bidrag och insamlade medel.
Vi är ca 250 medarbetare och 150 volontärer som tillsammans möter ca 2500 människor i behov av stöd och hjälp varje år.
Vi eftersträvar att vara en organisation präglad av mångfald och normkritik och det är av stor vikt att du är solidarisk med vår värdegrund. Läs mer här
http://bit.ly/28M7yAP>>Varaktighet, arbetstid
Provanställning kan bli aktuell. Tillträde: 2017.01.01 eller enligt överenskommelse Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
Publiceringsdatum2016-11-08ErsättningVi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag, frukt till personalfika samt tre dagars extra ledighet till medarbetare som tar ut hela sin semester.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-23
KontaktSamanta Jakobson
samanta.jakobson@linkopingsstadsmission.se 013263870
FöretagLinköpings Stadsmission
AdressLinköpings Stadsmission
Ågatan 3
58222 LINKÖPING
KontorsadressÅgatan 3
Jobbnummer 3148716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.