Lindorff söker en kunnig löne- och personaladministratör

Manpower / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Lindorff är en ledande europeisk leverantör i kredithanteringsbranschen och erbjuder tjänster inom bland annat fakturering, inkasso och juridisk rådgivning. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och söker därför flera duktiga medarbetare till vårt nybyggda kontor i Göteborg. Tillsammans med våra övriga 120 medarbetare, kommer du att få möjlighet att arbeta på en stimulerande arbetsplats som präglas av kundfokus, glädje, flexibilitet och resultatfokus.
Vill du också jobba på Göteborgs trevligaste arbetsplats? Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2013-05-17

Dina arbetsuppgifter
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.
Till sin verksamhet i Göteborg söker Lindorff nu en kunnig och informativ löne- och personaladministratör. Som löne- och personaladministratör ansvarar du för att alla löner, förmåner och övrig administration på Lindorff sköts på ett exemplariskt sätt och du fyller en viktig roll både inom HR och för övriga organisationen. I rollen har du alla anställda på Lindorff som kunder och du har mycket kontakt med både medarbetare och chefer. Du arbetar nära HR Business Partner men hanterar självständigt arbetsuppgifterna nedan:
• Hantering av samliga medarbetares månatliga tidrapporter samt utläggshantering via systemet Agda
• Hantering av pensioner, försäkringar och andra förmåner (bl.a. friskvårdspeng och rikskuponger)
• Kontaktperson mot alla anställda och deras frågor gällande lön
• Kontaktperson mot outsourcingpartner inom lön och andra leverantörer
• Uppläggning och avslut av medarbetare i aktuellt HR-system
• Löpande säkerställa att all data i HR-systemet är korrekt och uppdaterat
• Hantering av anställningsavtal, sjukunderlag mot Försäkringskassan och andra myndigheter
• Rapportering av headcount på månadsbasis mot koncernledning
• Hantering av diverse rapporter till koncern, HR och ekonomiavdelning
• Allmänt behjälplig i administrativa ärenden som gäller anställda

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roller och som har mycket goda kunskaper/färdigheter kring hantering av lön, semester, försäkringar, pensioner etc. Du är van att arbeta i ett högt tempo, har en hög servicegrad och trivs med att ha mycket kontakter både internt och externt. Du är sifferorienterad, har en god ekonomisk förståelse och är van att arbeta i olika typer av löne- och personalsystem. Noggrannhet och kvalitet är en självklarhet för dig. Som person är du utåtriktad, engagerad och leveransfokuserad och trivs i en roll där du har tydliga mål som kontinuerligt följs upp.

Kontaktperson för detta jobb
Lindorff samarbetar med Experis/Manpower i denna rekrytering och ansvarig rekryteringskonsult är Jessica Petersson. Vid frågor är du varmt välkommen att ringa 031-617272 eller mejla jessica.petersson@se.experis.com

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Petersson 031-617272

Företag
Manpower

Adress
Manpower

Jobbnummer
1555729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: