Lifecycle Manager till Telia Company

Bravura / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-05-02

Företaget
Telia Company har verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. De hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet.

De äger ett av världens största fibernät och satsar ytterligare 15 miljarder på att bygga ut den fasta och mobila infrastrukturen i Sverige. Telia Company var till exempel först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger de ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av allt mer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Lifecycle Manager har du det övergripande ansvaret för förvaltningen för företagets större kunders tekniska lösningar. Du agerar som ett tekniskt bollpank mot kunden och ansvarar för att kunna svara på frågor som rör den gällande tekniken och Telias leverans. Dina arbetsuppgifter är främst att koordinera och säkerställa förvaltningen under kontraktets livslängd vilket innebär att du involveras i tekniska diskussioner med utgångpunkt i Telias kommersiella ansvar mot kunden. I rollen som Lifecycle Manager kommer du i kontakt med alla delar av Telia Companys organisation och dess produkter. Då du kommer in i organisationen under ett spännande skede får du vara med och påverka förändringen där din insats gör avtryck i utvecklingen av företagets företagsaffär.

Kvalifikationer
• Avslutad akademisk examen, högskole- eller civilingenjör eller motsvarande
• Minst två års arbetslivserfarenhet av att koordinera eller driva större leveranser med fokus på tekniken.
• De tekniska kunskaperna ska ha sitt fokus inom telefoni/nätverk/kontaktcenter/mobila arbetssätt (exempel på företagstelefoni med integrerat stödsystem kan vara skype for business, IP-telefoni, SIP etc).
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Det är meriterande om du har vana av att arbeta med affärer med outsourcing samt om du har dokumenterad eller goda referenser avseende kunskap om ramverket ITIL.

För att trivas i rollen har du ett bra tillvägagångssätt för att lösa problem samt har en lösningsfokuserad inställning. Du är duktig på att bygga relationer och visar ett intresse för andra människors perspektiv. Då du arbetar med svårare arbetsrelaterade frågor är det viktigt att du har ett intresse för att hjälpa och stödja andra människor. Vidare har du förmåga att skapa och hålla struktur i ditt arbete.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 031-788 09 83

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ .

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan

Sökord: Lifecycle Manager, telefoni, nätverk, kontaktcenter, mobila arbetssätt, företagstelefoni, skype for business, IP-telefoni, SIP, ITIL, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse., Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nina Wålstedt 08-40024050 nina.walstedt@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2817683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: