Lideta och Mama Mia söker HR och Rekryteringsansvarig till Helsi
Lideta Hälsovård / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lideta Hälsovård i Höganäs,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv,
Åstorp eller i
hela Sverige Lideta Hälsovård och Mama Mia bygger Sveriges nya vårdföretag Lideta Hälsovård och Mama Mia är ett vårdbolag som driver primärvård, mödrahälsovård och företagshälsovård i södra Sverige. Idag består verksamheten av mottagningar från Stockholm i norr till Trelleborg i söder. Totalt arbetar drygt 500 personer i verksamheten och bolagets huvudkontor finns i Helsingborg. Lideta och Mama Mia koncernen omsätter drygt 700 mkr på årsbasis.
Mama Mia är idag Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Mama Mia erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa vårdtjänster inom öppenvård för alla människor i alla åldrar. Lideta och Mama Mias huvudägare är Nordstjernan, som är ett familjekontrollerat investeringsföretag.
Är du utbildad inom HR, har erfarenhet inom rekrytering och HR. Vill du arbeta i en bred HR-roll och vara med och utveckla ett spännande bolag? Känner du igen dig i våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent? Är du serviceinriktad, flexibel, självgående och prestigelös? Läs vidare!
Dina arbetsuppgifter:
Hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med Regioncheferna för Skåne, Blekinge och Jönköping samt med verksamhetscheferna ute på våra mottagningar men även med huvudkontoret.
Du ansvarar för våra rekryteringar där du driver hela processen från start till mål inkl annonsering, kandidathantering, intervjuer, referenstagning och avtalsskrivning i samarbete med rekryterande chef.
Du stöttar cheferna och övrig personal i frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö, och övriga HR-relaterade frågor.
Du är bollplank för chefer inför medarbetarsamtal, lönerevision, vid konflikter, kontakt med fackförbund mm.
I dina arbetsuppgifter ingår även att uppdatera Personalhandbok och andra HR-dokument samt att utveckla våra HR-rutiner och arbetssätt inom HR.
Allt detta sker i nära samarbete med din HR-kollega i Stockholm.
Du rapporterar till operativ chef på huvudkontoret.
I tjänsten så ingår det en del resor till de olika mottagningarna.
Publiceringsdatum2018-03-23ProfilVi söker dig som har HR-utbildning och minst ett par års erfarenhet från rekrytering och även bredare HR-arbete.
Du har god kunskap inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
Framför allt ska du ha en stark vilja att arbeta i en bred HR-roll.
Som person är du självgående, prestigelös, flexibel, engagerad och ansvarstagande gällande både ditt arbete, dina kollegor och verksamheten.
Du har en mycket god förmåga att samarbeta och hugger i där det behövs.
Du är duktig på att prioritera och kan ändra fokus efter behov.
Anställning och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.
Tjänsten är placerad på Lideta och Mama Mias huvudkontor i Helsingborg.
Tillträde enligt överenskommelse.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta: HR-ansvarig Kamilla Hagel,
kamilla.hagel@mamamia.se.
Urval och intervjuer sker löpande
KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
Tillgång till:
• Personbil
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKamilla Hagel
kamilla.hagel@mamamia.seFöretagLideta Hälsovård
AdressLideta Hälsovård
Gasverksgatan 9
25467 Helsingborg
KontorsadressGasverksgatan 9
Jobbnummer 4042253
Observera att sista ansökningsdag har passerat.