Licenshanterare till detaljhandelsföretag!

Jobbusters Aktiebolag / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobbusters Aktiebolag i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Tyresö eller i hela Sverige

Företagsbeskrivning
Vår kund är ett stort detaljhandelsföretag. De söker nu en person till funktionen som arbetar med att redovisa företagets licensstatus och hårdvarusituation. Avdelningen har även en inköpsfunktion som ansvarar för införskaffning av material till hela IT.
Som medarbetare i funktionen är du med och formar arbetet, arbetssätt och rutiner. Ramarna för arbetet styrs av processerna som arbetas fram tillsammans med IT-ledningen. Du arbetar med erfarna personer inom respektive område som stöd. Arbetsplatsen är belagd i centrala Stockholm, men ditt arbete sker på global nivå.

Publiceringsdatum
2012-10-22

Dina arbetsuppgifter
Vår kund behöver nu förstärka upp avdelningen med en ny medarbetare som främst kommer ha fokus på licenshantering. Du har mycket kontakt med systemansvariga för support av licensinnehav, registrerar info i deras verktyg som de använder för licenser samt arbetar kontinuerligt med olika uppdrag för att utveckla och nå mål.
Du kontrollerar licensinnehav på företaget utifrån en laglig och ekonomisk aspekt. Detta innebär att du arbetar med att fånga upp mjuk- och hårdvarurelaterade aktiviteter som påverkar antalet installerade produkter kontra licensinnehavet. Du rapporterar till systemansvariga och IT-ledningen.
Dina arbetsuppgifter handlar om sammanställningar, support och kravställningar. Det är meriterande om du har kunskaper inom licensiering och ITIL, resten lär du dig på plats. Det de framförallt söker, är en administrativ person som har driv och framåtanda. De ser gärna att du också kan tänka dig att hålla i utbildningar (först tillsammans med kollegor för att sedan klara av det själv).

Kvalifikationer
• Du är en mycket duktig administratör med förståelse för entreprenörskap.
• Du har en allmän IT-kunskap.
• Du har god kunskap i Office-paketet.
• Det är meriterande om du har kunskap inom licensiering och ITIL.
• Du har max 1 månads uppsägningstid.

Dina personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, engagerad och pedagogisk. För att passa in i rollen och företaget är du social, ödmjuk och prestigelös. Du trivs med ett högt tempo, har en kommunikativ förmåga samt kan både jobba bra i team och självständigt.

Arbetstider och anställningsform
Heltid, kontorstider. Önskvärd start så snart som möjligt, tillsvidare. Du kommer att vara anställd som konsult hos vår spännande kund under de första 6 månaderna, för att sedan bli överrekryterad.

Ersättning
Fast lön, enligt överenskommelse.

Tillträde
Så snart som möjligt. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är onsdag 24/10 2012.

Kontaktperson för detta jobb
Malin, personalchef. Telefon: 0706-69 57 21.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
För att söka tjänsten, gå in på länken: Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
JOBBUSTERS AKTIEBOLAG

Adress
JOBBUSTERS AKTIEBOLAG
ESSINGE BROGATA 2
11261 STOCKHOLM

Kontorsadress
ESSINGE BROGATA 2
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0706695721

Jobbnummer
1371171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobbusters Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbusters Aktiebolag: