LG söker Support Supervisors (rekr. träff)

LG Electronics Sweden AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LG Electronics Sweden AB i Sollentuna

LG Electronics söker 2 st support supervisors!
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Tisdagen den 13:e maj kl 13.30-15.00 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Expo, Sveavägen 24-26, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
LG Electronics, dotterbolag till LG, grundades 1958 i Seoul. Idag är LG Electronics en av världens största leverantörer av IT-produkter, mobiltelefoner, hemelektronik och vitvaror med 82.000 anställda i 120 bolag världen över. LG Electronics är verksamma i Norden sedan 1999.
Till vårt nordiska huvudkontor i Kista söker vi nu Support Supervisors Nordic som med driv och engagemang vill vara med och utveckla LG Electronics Nordic AB.
LG växer och nu behöver vi förstärka vår serviceavdelning med 2 st Support Supervisors med nordiskt ansvar. De två tjänsterna kompletterar varandra där den ena tjänsten har ett mer tekniskt kundtjänstfokus och den andra tjänsten har ett övergripande beställaransvar gentemot LGs externa kundtjänstleverantör.
Support Supervisor - teknisk kundtjänst
För den här tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av att jobba i en teknisk support och som har djup kunskap om och stort intresse för hemelektronik och telekom/IT. Din uppgift kommer i första hand att hantera komplexa frågor som vår first/second line support inte kan hantera. Det är viktigt att du tycker om att ge service och är flexibel, lyhörd, kundfokuserad och har ett stort teknikintresse. I tjänsten ingår dessutom en hel del rapportering och analys så en administrativ ådra och organisatorisk förmåga är en stor fördel.
Support Supervisor - kundtjänstansvarig
För den här tjänsten söker vi dig som har en längre erfarenhet av kundtjänst, gärna som teamleader/kundtjänstchef. Uppdraget kommer i första hand att bestå i att implementera LGs nya nordiska kundtjänst i samarbete med vår kundtjänstleverantör. Du kommer att ha beställaransvar och sköta kontakten med kundtjänstleverantörens kundansvariga när det gäller den löpande verksamheten och utveckling av rutiner och processer. Som person är du organiserad, effektiv och van att leda och utveckla olika typer av verksamhet.
För båda tjänsterna gäller att man ska kunna hantera eskalerade kundförfrågningar från kundsupporten, utveckla rutiner kring supportfrågor, uppdatera support-manualen, utveckla och supportera rapporteringssystem och rapportera till/kommunicera med supporthuvudkontoret i Holland.

Publiceringsdatum
2008-05-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-13
Observera att till den utannonserade rekryteringsträffen kan tjänsten enbart sökas genom att deltaga vid rekryteringstillfället på Af Expo.

Företag
LG Electronics Sweden AB

Adress
LG Electronics Sweden AB
19255 SOLLENTUNA

Kontorsadress
Domherrevägen 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-56641500
Faxnummer: 08-54473801
E-postadress: info@Lgelectronics.se

Jobbnummer
210835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LG Electronics Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LG Electronics Sweden AB: