LFV, Operations, RTC Stockholm söker ett Ledningsstöd
Luftfartsverket / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luftfartsverket i Sigtuna,
Upplands Väsby,
Uppsala,
Stockholm,
Norrköping eller i
hela Sverige LFV är ledande inom innovativa flygtrafikledningstjänster och vi är först i världen med fjärrstyrda torn - flygtrafikledning på distans. LFV genomför en av de största förändringarna i vår historia. Tillsammans med vår kund Swedavia kommer vi att driftsätta ett Remote Tower Center (RTC) på Arlanda och driva fjärrstyrd flygtrafikledningstjänst för att fortsatt digitalisera och vidareutveckla vår verksamhet. Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla vår nya organisation och anta framtidens utmaningar i en roll som Ledningsstöd RTC Stockholm inom Avdelning Operations.
Din roll
Rollen som Ledningsstöd innebär att vara ett övergripande stöd till Enhetschef RTC Stockholm och bistå med både strategiskt och operativt arbete. Du medverkar i planeringsarbete, sammanställer externa fakturor och underlag till kvartals- och årsrapportering, samlar in underlag inför budgetarbete, formulerar uppdrag, bearbetar och sammanställer rapporter till Enhetschef RTC Stockholm. Du är sammanhållande för enhetens gemensamma frågor och Du rapporterar direkt till Enhetschef RTC Stockholm. Rollen innebär också samverkan med motsvarande funktioner i andra delar av organisationen. Du är som Ledningsstöd involverad i så gott som samtliga arbetsuppgifter som även kan innebära sammanhållande för studiebesök, planering av konferenser m m. I rollen ingår det visst resande.
Din profil
För att klara uppdraget är det viktigt att ha gedigen kunskap, erfarenhet och personlig drivkraft till att medverka i kommande förändringar. Rollen är ny inom enheten och det finns goda möjligheter att vara med och utveckla rollen. För att trivas i rollen anser vi att det är viktigt med följande kompetenser och erfarenheter:
• Akademisk examen - civilekonom eller motsvarande
• Flerårig arbetslivserfarenhet, med erfarenhet inom affärs-, och processutveckling eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet inklusive Microsoft Project. Microsoft Access är meriterande
• Ärendehantering/enklare databaskunskaper meriterande
• Erfarenhet av att arbeta mot ledningsgrupp och stödja den i beslutstagande med väl underbyggda analyser
• Mycket god analytisk och logistisk förmåga
• Är affärsmässig och kundfokuserad och kan skapa relation och samarbeta med interna och externa intressanter
• Har helhetssyn, är lösnings- och resultatorienterad och har förmåga att formulera och leverera mätbara resultat
• Noggrann & strukturerad och förmåga att självständigt prioritera
• God samarbetsförmåga såväl som att arbeta självständigt
• Pedagogiskt förhållningssätt och är en god kommunikatör
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placering på Arlanda. LFV tillämpar drogtest samt säkerhetsprövning innan tillsättning.
Mer information
För mer information om tjänsten kontakta:
Jacob Edholm, RTC Stockholm 0708-977 900
För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta:
Margareta Otterström, HR Business Partner, 0708-32 72 54
Fackliga företrädare
ST inom flygledning: Birgitta Holmgren 0702 44 46 89
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 14 oktober 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-09-21ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJacob Edholm
FöretagLUFTFARTSVERKET
AdressLUFTFARTSVERKET
Arlanda
19045 Stockholm Arlanda
KontorsadressArlanda
Jobbnummer 4360693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.