Leverantörsreskontraansvarig till Åhléns

Åhléns AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av att leda leverantörsreskontran och gillar att utveckla och effektivisera processer och arbetssätt? Då kan detta var rollen för dig!

Åhléns befinner sig i en spännande förändringsresa och vi letar nu efter en leverantörsreskontraansvarig som vill vara med att säkerställa en hög innovationstakt och driva arbetet till att bli mer effektivt och digitalt. Hos oss får du chansen att bidra till utveckling och förändring!

Vi erbjuder dig
Som Leverantörsreskontraansvarig ansvarar du för att driva, prioritera och planera arbetet för teamet med fokus på utveckling och automatisering av processerna inom leverantörsreskontran på Åhléns. Du är processägare för Procure to Pay inom Ekonomi & Finans och har ett nära samarbete med verksamheten.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Operativt ansvara för leverantörsreskontran med ett personalansvar
- Vara ett proaktivt affärsstöd till verksamheten samt våra leverantörer
- Som processägare för Procure & Pay aktivt driva och delta i projekt för att automatisera och effektivisera processer
- Matcha varufakturor mot inköpsorder samt avstämning och utredning
- Säkra attest för omkostnadsfakturor inom förfallodatum
- Ansvara för leverantörsbetalningar inom förfallodatum
- Löpande bokföring, avstämning och bokslut samt rapportering nyckeltal
- Övriga förekommande uppgifter inom ekonomi/redovisning

I rollen som Leverantörsreskontraansvarig blir du en del av ett härligt och engagerat team på 13 medarbetare, du har personalansvar inom leverantörsreskontran om 4 personer och rapporterar till Ekonomichefen.
Vem är du?
På Åhléns välkomnar vi alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet.

Till oss tar du med dig:

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning där fokus legat på leverantörsreskontran. Har du tidigare arbetat med hantering av inköpsorders är det meriterande.
- Erfarenhet av utvecklings- och effektiviseringsarbete.
- Stort intresse för system, processer och utvecklingsarbete.
- Meriterande med erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics D365 samt fakturahantering i Medius Flow.
- Goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift

Vi söker dig som trivs att arbeta i en föränderlig miljö och tycker om att utveckla processer och arbetssätt, både befintliga som helt nya. Du är initiativrik och har ett lösningsorienterat förhållningssätt till nya arbetsuppgifter och utmaningar. Vidare är du trygg i ditt ledarskap och har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och du delar mer än gärna med dig av dina kunskaper till andra. Du arbetar i ett tight team och kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och gillar att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål.

Rollen har ett stort fokus på att fortlöpande arbeta med analys och vidta åtgärder för ökad automatisering i trevägsmatchning av varufakturor. Stor vikt läggs därför vid lösningsorienterat och systematiskt arbetssätt i ett nära och tvärfunktionellt samarbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

www.ahlens.se

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åhléns AB (org.nr 556797-8126), http://www.ahlens.se/

Arbetsplats
Åhléns

Jobbnummer
7951058

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns AB: