Leverantörsreskontraansvarig / Inköpskoordinator
360 Rekrytering AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Leverantörsreskontraansvarig / Inköpskoordinator" (publicerad 2019-12-05) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 360 Rekrytering AB i Stockholm,
Uppsala,
Linköping,
Vadstena,
Göteborg eller i
hela Sverige Ersta diakoni är Sveriges största ideella aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.
Här är jobbet för dig som vill ha en varierad roll med många kontakter! Du kommer att dela din tid mellan leverantörsreskontra och inköp och arbeta tillsammans med härliga kollegor på söders höjder. Vänta inte med att skicka in din ansökan, rekryteringen till denna unika tjänst på Ersta diakoni pågår nu!
Publiceringsdatum2019-11-25Om tjänstenDet händer mycket på Ersta! Expansion pågår inom flera områden, som exempelvis byggnation av ett nytt sjukhus på Södermalm samt nya äldreboenden i Stockholm och Uppsala. Idag har Ersta 1700 medarbetare och omsätter 1,3 miljarder kronor. Moderna system och effektiva rutiner genomsyrar arbetet, som syftar till att människor ska kunna leva ett så bra liv som möjligt.
Din roll kommer till 50% att vara leverantörsreskontraansvarig och 50% inköpskoordinator. Båda delarna har dagliga arbetsuppgifter som du växlar och prioriterar mellan. Du rapporterar till både redovisningschef och inköpschef, där sistnämnda är din formella chef. I arbetet ingår mycket kontakt med verksamheten samt med externa leverantörer.
Som ansvarig för leverantörsreskontran hanterar du självständigt cirka 30 000 leverantörsfakturor per år i ekonomisystemet Raindance. Du är systemförvaltare för det elektroniska fakturahanteringssystemet Palette, vilket innebär att det är du som underhåller systemet, ändrar behörigheter samt utbildar personalen. I rollen ingår även sedvanliga uppgifter som betalningar, avstämningar, periodiseringar och utredningar.
Som inköpskoordinator arbetar du med systemadministration i inköpsportalen och avtalssystemet. Du upprättar mindre avtal och offerter samt hanterar avtal för E-signering. Du ansvarar för inköpsavdelningens inkorg samt har kontroll över cirkulerade dokument. I arbetet ingår även att ta fram data för analys samt att arkivera avtal. Du har daglig kontakt med människor inom och utom organisationen via telefon, mail och möten.
I tjänsten ingår att vara back-up vid behov för din kollega som ansvarar för kundreskontra.
Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och har grundläggande ekonomikunskaper. Du har några års erfarenhet av leverantörsreskontra som ekonom eller ekonomiassistent i en större organisation med stora fakturaflöden. Du är en van systemanvändare med pedagogisk förmåga att lära ut till andra. Det är inte ett krav att du har arbetat med inköp tidigare men din vilja att lära dig rollen som inköpskoordinator är stor och det kommer du att få göra på Ersta.
Dina personliga egenskaper är av stor vikt och vi letar efter dig som är noggrann, ansvarstagande och självgående. För att lyckas i rollen önskar vi även att du är prestigelös, kommunikativ och serviceinriktad samt trivs i samarbete med andra.
Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan på
www.360rekrytering.se så snart som möjligt då vi gör urval löpande under processen. Vid frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Ulrika Lewander 070-841 92 21.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag360 Rekrytering AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "tresextio302".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare 360 Rekrytering AB (org.nr 556731-4587),
http://www.360rekrytering.se Jobbnummer 4974098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.