Leverantörskoordinator
Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Örnsköldsvik,
Härnösand,
Umeå,
Sundsvall,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Vi söker en Leverantörskoordinator - dessa köper hem många olika saker till diverseprover osv. Du behöver inte vara tekniskt kunnig men behöver vara social och samarbetsvillig.
Kort beskrivning av rollen:
Koordinatorn är en "spindel i nätet" för att hjälpa till med materialbeställning och att kommunikation mellan konstruktörer och specifika leverantörer flyter på. Varje projekt är unikt och vilka leverantörer, kablar och el-lådor som tas fram skiljer sig.
Du förväntas vara en person med god kommunikation och samarbetsvilja. Rollen förväntas inte vara tekniskt kunnig i konstruktionen, vid frågor kring teknisk karaktär tas informationen vidare till respektive expertisområde t.ex. produktion, teknik eller inköp.
Som leveranskoordinator hjälper man till att säkerställa att kommunikationen mellan teknik, inköp och leverantören fungerar på ett enkelt och smidigt sätt. Rollen skapar en tydlig kontaktperson både för inköps del men också för leverantören så att det står klart vart man ska vända sig vid frågor.
Rollen innebär även att man förmedlar, uppdaterar och hanterar underlag till och från leverantörerna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
att skapa Leveransbok vid nystart av projekt och läggas upp i TLC portalen
att skapa leveransplan av tekniskt underlag till leverantören tillsammans med inköp för att möta beställningsdatum
att ansvara för att leveransböckerna för respektive leverantör är uppdaterad med senaste status för alla artiklar
att i dialog med ansvarig konstruktör, följa upp att tekniska underlag tas fram av konstruktörerna enligt leveransplanen
att skicka och motta underlag till leverantör för konstruktion av artiklar via TLC portalen
att rapportera leverans prognos för kommande släpp fram till förserie vagnar(kablar & el lådor). Samt avkräva prognosen från konstruktörer och sammanställa till leverantörer
att initiera och följa upp granskning av inkomna ritningar, dokumentera status. Säkerställa att granskningen följer IN/AM TBD
att utföra inköpsanmodan på arbetskostnader(NRE) för konstruktion, rättningar samt ombyggnation av artiklar hos leverantören i prototypfas
att utföra inköpsanmodan (IA) och materialorder(MO) till inköp för artiklar som behövs till testutrustningar och provmontage m.m.
att lägga en plan tillsammans med DPL och PPM för vad i projektet det är tänkt att man ska följa upp för leveranser och vilka arbetsgrupper som ska finnas
att sammanställa WBS för de olika intressenterna
att godkänna avvikelser/waivers från godkänt underlag från leverantörerna (delegerat ansvar av linjechef) , med hjälp av input från konstruktörer
att skapa och godkänna tasks i tlc portalen
att delta i arbetsgrupp tillsammans med strategiskt inköp, operativt inköp samt extern produktion och leverantör
att driva och förbättra processen Leverantörskoordinering, IN1331
att supporta i utvärdering av leverantörer
att skriva sänd bevis till enheter rörande SIL eller ägd av teknik
att skriva IA för kablar till SIL där de avviker från vagnskonfiguration och inte göra via MO
att i huvudsak
att följa upp IA som man har skapat själv
att skapa MO föredras jämfört med att skapa IA:as för lättare uppföljning
Ansvar:
En koordinerande befattning
Hålla direktkontakt med leverantörens point of contact (PoC) gällande tekniska underlag
Beställa IA, MO och leveransbok emot budget som DPL ansvarar för
Meriterande om du jobbat i något av dessa program:
Process Leverantörskoordinering IN1331
TLC-portalen
SAP
ARAS
E3-viewer
Excel
DevOps
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Publiceringsdatum2023-10-23Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 8208078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.