Leverantörsansvarig till Oriola, Mölnlycke

Oriola-KD / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oriola-KD i Göteborg

Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara "The Channel for Health", kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke och i Enköping. www.oriola.seNu söker en medarbetare till avdelningen Inköp & Materialförsörjning, en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast.
Vårt uppdrag inom Inköp & Materialförsörjning är att vara koordinator och operativt ansvarig både internt och externt för uppdragsgivarens uppdrag. Vi ansvarar för inköp och materialförsörjning av läkemedel på ett kostnadseffektivt och kvalitetssäkert sätt.
Arbetet omfattar att:
• Vara koordinator och operativt ansvarig både internt och externt för uppdragsgivarens uppdrag
• Genomföra Inköp/avrop från tillverkare
• Ansvara för att hålla grunddata uppdaterad för artiklar, priser och uppföljning i vårt affärssystem.
• Säkerställa att korrekta lagernivåer finns på distributionslager genom intern lagerstyrning
• Att vara med och driva vidareutveckling av affären och att delta vid avstämningsmöten med uppdragsgivare
• Oriola strävar efter att arbeta efter Lean. Det innebär att det ingår i rollen att bidra med förbättringsförslag för verksamheten samt aktivt bidra till genomförandet av överenskomna förslag. I din bakgrund har du:
• Eftergymnasial utbildning minst två år inom logistik, transport eller ekonomi eller motsvarande kompetens erhållen genom annan utbildning och arbetserfarenhet.
• 3-4 års erfarenhet inom inköp och/eller med lagerstyrning/logistik.
• God datavana och kompetens i Office paketet.
• Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift
• Meriterande är om du erfarenhet av att arbeta i projektPersonliga egenskaper
Du har en utvecklad servicekänsla och är lyhörd för kundens önskemål. Du är givetvis utåtriktad och relationsskapande samt kan bemöta kunder, inköpskontakter och kollegor på ett bra sätt. Du är dessutom noggrann och effektiv för att minimera risken för fel i logistiken. Du gillar att lösa problem och hjälpa kunden. Du sympatiserar med företagets värderingar att vara öppen i din kommunikation, ta egna initiativ, vara ansvarsfull och arbeta tillsammans i team och utgår ifrån det i ditt arbetssätt. 
Ansökningsförfarande
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Petra Karlsson, Chef Inköp & Materialförsörjning, tel. 031-88 71 98 eller Anna-Karin Gyllström tel.
031-88 71 45.
Registrera din ansökan senast den 14e augusti 2011 via vårt rekryteringssystem.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-07-06

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Oriola-KD

Adress
Oriola-KD
Box 252
43525 Mölnlycke

Jobbnummer
980244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oriola-KD

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oriola-KD: