Leveransprojektledare till SSG

Stegra Rekrytering AB / Datajobb / Sundsvall
2023-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Leveransprojektledare till SSG" (publicerad 2023-10-13) ⬅️


Visa alla datajobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stegra Rekrytering AB i Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall eller i hela Sverige

Är du lösningsorienterad och tycker om att ge en god kundupplevelse? Vill du arbeta i en kundnära roll där du har möjlighet att påverka? Sök då tjänsten till leveransprojektledare hos SSG!
Observera att vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka din ansökan redan idag
Om Standard Solutions Group
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultatet är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industrianläggningar, entreprenörer och leverantörer.
SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri säker, hållbar och konkurrenskraftig. På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 85 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG - Setting new standards.
Om rollen
I rollen som leveransprojektledare kommer du att ansvara för att SSGs kunder upplever full nytta med deras produkter och tjänster. Kunderna är främst svenska industrikunder men det kan även förekomma internationella kunder.
Du ansvarar för hela leveransen som består av uppstartsmöte, workshops för innehåll och kunskapsmål, rådgivning och kundvårdande uppföljning. Våra workshops hålls både på distans och på plats fysiskt och kunderna finns utspridda över hela landet vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten. Det kan vara på ca två dagar i veckan och du utgår från kontoret i Sundsvall. Du finns som en stöttande funktion för kunden genom hela implementeringen och säkerställer en god leverans som följer tidplan. Du vägleder kunden i hur tjänsterna fungerar och utbildar i tillhörande systemstöd. Arbetsuppgifter utöver detta är administration för hela leveransen i interna systemstöd och att vara
en del av att kontinuerligt förbättra leveransen framåt. I tjänsten kommer du ha internt stöd och samarbete med flera härliga team på SSG inom till exempel sälj, E-learning, produktchefer och support.


Publiceringsdatum
2023-04-04

Profil
Du gillar att arbeta kundorienterat och även självständigt då denna roll ställer krav på gott självledarskap. Du trivs i en roll med många kontaktytor och där du driver dina egna projekt parallellt. Du har en god förmåga att vara lösningsorienterad och att vara kommunikativ i mötet med kunder. I rollen har du möjlighet att utveckla processer, arbetssätt och din roll på sikt.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Minst 5 års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att navigera i digitala system, så som Word, Excel och Team
B-körkort

Meriterande
Tidigare erfarenhet av arbete med projektledning eller facilitering
Tidigare erfarenhet av arbetsmiljöfrågor inom industri eller byggbranschen
Tidigare erfarenhet av kundnära arbete
Eftergymnasial utbildning inom relevant område

Övrig information
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidareanställning hos SSG
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm 076-022 49 82 eller jenny@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stegra Rekrytering AB (org.nr 559233-8858)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
7621438

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stegra Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stegra Rekrytering AB: