Leveransplanerare till Kinnarps Interior Göteborg!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet utav logistik- och transportbranschen? Är du van vid kund-/leverantörs-/ säljkontakter? Trivs du i en fartfylld miljö och vill arbeta i ett spännande bolag som ligger i framkant inom sin bransch? Då har vi på Adecco Office & HR uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2016-09-08

Om tjänsten
Kinnarpskoncernen är idag Europas ledande leverantör av inredningslösningar för kontor, med försäljningsverksamhet i ca 40 länder.  Kinnarps Interior är Sveriges största kedja av inredningshus för kontor, skola, vård och omsorg. Förutom möbler i hög kvalitet erbjuder de även ett omfattande serviceprogram som tar vid från första mötet och lotsar kunden därefter tryggt genom hela projektet.

I rollen som leveransplanerare kommer du att utifrån order ansvara för planeringsarbetet kring logistik och leverans ut till kund, vilket också innefattar att samordna och koordinera arbetet gentemot montörer utifrån faktorer så som tid och geografisk placering. Vid behov kommer du också att ansvara för att hyra in externa resurser. Förutom kommunikation med montörer kommer du också att ha mycket kontakt med leverantör, säljare och kund. Vidare kommer du att ansvara för att kvittera och avisera orders likväl som reklamationshantering. Du kommer också att vara med vid inventeringar och godsmottagningar.

Om dig
Du som har tidigare erfarenhet utav logistik- och transportbranschen kommer att ha goda förutsättningar för att axla rollen. Du är van vid order till leveransprocessen där du har goda erfarenheter av kund-/leverantörs-/säljkontakter. Då dina främsta verktyg kommer att vara telefon och dator så har du goda systemkunskaper. Tidigare erfarenhet utav att arbetat i Movex är meriterande. Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift likväl som att du har goda kunskaper i engelska.

Som person trivs du i en fartfylld miljö där du får god användning utav din goda organisations- och prioriteringsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du är öppen och flexibel med en god förmåga att snabbt omplanera. Är du också en persons som har hög integritet och drivs av att ge kunden och kollegor bästa service så är detta rollen för dig. Tycker du om att arbeta i en miljö där det är högt i tak, nära till skratt och med kollegor som har glimten i ögat- så kommer du att trivas på din arbetsplats!

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av order till leveransprocessen
• Att du trivs i en fartfylld miljö
• Behärskar svenska språket obehindarat i tal såväl som skrift

Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att pågå under 9 månader inledningsvis och för rätt person kan det sedan finnas möjlighet till anställning hos Kinnarps Interior. Arbetstiderna är förlagda till vardagar 8.00-17.00 med möjlighet till flextid. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-07
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3037930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: